kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

حوادث کوتاه از کشور


    کشف پودر و نوشیدنی قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: ماموران این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده کانتینردار 40 فوت مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون یک محموله بزرگ مواد نیروزا در دو نوع پودر و نوشیدنی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
وی ارزش برآورد شده این محموله را چهار میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
سرقت اینترنتی
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از حساب بانکی وی مبلغی پول برداشت کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ محمد نوربخش بیان کرد: ماموران پس از بررسی‌های لازم متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
وی گفت: متهم اعتراف کرد هنگامی که صاحبکارش جهت انجام امور بانکی به خودپرداز مراجعه می‌کرد به دلیل بی‌سوادی کارت بانکی‌اش را در اختیار وی قرار داده تا امورات بانکی او را انجام دهد و شاگرد هم از این فرصت سوء استفاده کرده و با فعال کردن رمز دوم، در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به برداشت 9 میلیون ریال خرید شارژ کرده است. نوربخش در پایان اظهار داشت متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
ماموران قلابی در دام پلیس
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی مازندران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تحت پوشش مامور انتظامی از مسافران و گردشگردان خارجی در غرب مازندران، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ احمدرضا رستمی افزود: ماموران با شناسایی یک دستگاه خودروی پژو پارس و شناسایی یک زن که با تعدادی از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای ارتباط دارد، خودرو را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده متهم به سرقت بیش از 75 میلیون ریال ارز از گردشگران خارجی در شهرستان‌های رامسر و تنکابن هستند، افزود:  متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند.
اذیت‌ و آزار در فضای مجازی
زاهدان- خبرنگارکیهان: سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: در پی مراجعه خانمی به این اداره و طرح شکایت مبنی بر انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی به همراه زیرنویس‌های غیراخلاقی بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرگرد سرحدی افزود: با بررسی فنی و تخصصی کارشناسان فتا، ظرف مدت کوتاهی متهم شناسایی و دستگیر شد.  وی گفت: متهم که خانم جوانی است در اظهارات خود گفت شاکیه نامزد سابق همسرم است و عکس‌ها و اطلاعات شخصی وی را از تلفن همراه همسرم برداشتم و به منظور آزار و اذیت وی اقدام به پخش آن‌ها کردم و هرگز گمان نمی‌کردم توسط پلیس شناسایی شوم. سرحدی گفت: متهم پس‌از تکمیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
دستگیری سارق مغازه‌ها
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: در پی وقوع دو سرقت مغازه بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ مهدی پورغلامحسین افزود: کارآگاهان موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را که فردی غیربومی بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق تعداد زیادی گوشی تلفن همراه، لپ‌تاب، تبلت و ساعت مچی مسروقه کشف شد.
پورغلامحسین ارزش اموال مسروقه را یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و سارق جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
کلاهبردار روانه دادگاه شد
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی گفت: یک کارمند 57 ساله بانک از وجوهی که مشتریان بابت مطالبات معوقه و بدهی تسهیلات پرداخت می‌کردند پس از برداشت به یک حساب جعلی واریز می‌کرد.
سرهنگ هرمز عشقی با بیان اینکه این وجوه را با عنوان خرید کالا از حساب مذکور خارج می‌کرد، افزود: مبلغ 2 میلیارد و 605 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است. وی گفت: این کلاهبردار پس از دستگیری با قرار 10 میلیارد ریالی به مقام قضایی معرفی شد.
خرس کوهنورد را درید
اردبیل - فارس:  یک تیم کوهنورد گرگانی که برای صعود به سبلان رفته بودند با حمله یک قلاده خرس روبرو شدند.
در این حادثه یکی از کوهنوردان که نیمه شب برای استفاده از سرویس بهداشتی از پناهگاه خارج شده بود مورد حمله خرس قهوه‌ای گرسنه قرارگرفت. این بانوی کوهنورد از ناحیه دست و پا مجروح شد.
یک راننده لندرور که به صورت اتفاقی این موضوع را مشاهده کرده، سریعا با ایجاد سر و صدا موجب ترس این حیوان شده و او را فراری داد.
این زن کوهنورد در ساعات اولیه تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی است.
برخورد خونین سمند و وانت
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه استان فارس گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سمند با خودرو وانت در کمربندی جنوب شیراز سه کشته و سه مجروح برجا گذاشت.
سرهنگ «کسری سیروسی» ادامه داد: در این حادثه راننده و دو نفر از سرنشینان خودرو وانت جان خود را از دست دادند و راننده خودرو سمند و سه سرنشین دیگر خودرو وانت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است.
برنج قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: با دریافت خبری مبنی بر عبور خودروهای حامل بار قاچاق در محور «الیگودرز-اصفهان»، ماموران ایست و بازرسی «خمه الیگودرز»  یک دستگاه کامیون را متوقف کردند.
سرهنگ عباس نظری افزود: ماموران در بازرسی از بار خودرو 23 تن برنج هندی قاچاق که از استان‌های جنوبی به مقصد مرکز کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه بنا به اظهارات کارشناسان ارزش برنج کشف شده یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.
توقیف روغن موتور قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در ایستگاه بازرسی شهید «صلاحی» یک دستگاه کامیون مشکوک به حمل کالای قاچاق را متوقف کردند.
سرهنگ سیدجواد رضوی افزود: در بررسی‌های انجام شده از این خودرو، پنج هزار قوطی چهار لیتری روغن موتور خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.وی تصریح کرد: ارزش تقریبی محموله قاچاق کشف شده توسط کارشناسان دو میلیارد ریال برآورد شده است.
رضوی گفت: در رابطه با این محموله یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مرجع قضایی شد.