kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

همراهی ۶ میلیون مخاطب با طرح قرآنی شبکه قرآن سیما(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه طرح بزرگ ملی قرآنی 1450 با نام «قرآن کتاب زندگی» با محور سوره «حديد» در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.


محمدحسين محمدزاده مدير شبكه قرآن و معارف اسلامي سيما در آغاز اين مراسم گفت: آغاز سوره حديد با بيست نام زيباي خداوند همراه است و راه تسبيح و شناخت را براي همه ما گشوده و اين مراسم با شب شناخت بيشتر، شب (عرفه) تقارن پيدا كرده است كه اين موضوع را گرامي مي‌داريم.
 وي با تبريك به همه خانواده‌هايي كه در همه نقاط كشور، منويات رهبر معظم انقلاب را مبني بر آمادگي براي حفظ قرآن كريم، فراگيري روخواني و تجويد اجرا كردند افزود: ميليون‌ها آيه كه رسانه‌ها در اين مدت در كشور منتشر كردند، عطر قرآن را در همه خانواده‌ها پراكند.
محمدزاده درباره اهداف اين طرح گفت: اين طرح با اين نيت بود كه بتواند اوقات فراغت خانواده‌ها را در فضاي قرآني غني‌ كند و در تمام مقاطع سني از عموم مردم دعوت مي‌كند در اين فضا كوشا باشند و اين جشنواره‌ها به همين منظور بوده است. وي در ادامه تصريح كرد: شركت مؤثر مردم در مسابقات مختلف اعم از مسابقات كتبي و برنامه‌هاي تلويزيوني طرح، موجب رشد اين دوره نسبت به قبل شده است.
وي افزود: علاوه بر شركت‌كنندگان، مخاطبان اين طرح افزايش داشته و بالغ بر شش ميليون مخاطب پيگير، همراه ما بودند.
حجت‌الاسلام قاضي عسگر، نماينده ولي فقيه در امور حج، حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي مقدم، قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما، دكتر مخبر دزفولي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نيز از سخنرانان این مراسم بودند.
گفتنی است، طرح بزرگ ملي قرآني 1450 تابستان امسال با همكاري شبكه قرآن، راديو قرآن و برخي دستگاه‌هاي فرهنگي با هدف آموزش قرآن و نشر معارف قرآني، با محور سوره «حديد» برگزار شد. در طرح قرآني امسال سه جشنواره جانبي شامل جمع خواني قرآن، عكاسي با موضوع آموزه‌هاي سوره حديد و خوش‌نويسي نيز برگزار شده است. در اين جشنواره همچنين 16 هزار كلاس قرآني با حضور 300 هزار قرآن‌آموز برگزار شد و تجويد مفاهيم قرآن روخواني و روان‌خواني و قرائت از برنامه‌هاي طرح 1450 بود.