kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

اخبار کوتاه



فرمانده قرارگاه قدس سپاه سرتیپ تمام شد
سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس نیروی زمینی سپاه، درجه سرتیپ تمامی خود را از دستان مبارک فرمانده معظم کل قوا دریافت کرد.
به گزارش فارس در این دیدار که سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه حضور داشتند، سردار مارانی توسط فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرتیپ تمامی نائل شد.
سردار مارانی که مسئولیت فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان را به عهده داشت، در بهمن ماه 93 با حکم فرمانده کل سپاه به عنوان فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور منصوب شد.

مسئولیت اصلی امنیت زائران اربعین بر عهده عراق است
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه مسئول اصلی امنیت زائران از مرز ایران به عراق طرف عراقی است گفت: دولت عراق برای امنیت کل زائران که نزدیک به 20 میلیون نفرند برنامه وسیعی دارد.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور ظهر امروز در نشست خبری برای تشریح آخرین برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته نسبت به برگزاری مراسم اربعین حسینی که در وزارت کشور برگزار شد افزود: دولت عراق برای امنیت کل زائران که نزدیک به 20 میلیون می‌شود، برنامه وسیعی دارد، البته ما نیز کمیته امنیتی در ستاد عراق زیر نظر سفیرمان را داریم که جلسات مشترکی با مسئولین عراقی دارند.
معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه این نشست با بیان اینکه صدور ویزا برای مراسم اربعین در 4 مرکز از جمله سفارت عراق در تهران، کنسولگری‌های خراسان رضوی، کرمانشاه و خوزستان از یک هفته قبل آغاز شده و تا دو روز مانده به مراسم اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین از 10 تا 15 مهر نیز با حضور افرادی از کشور عراق در 12 نقطه از کشور صدور ویزا شروع می‌شود.

ضرورت حفظ کرامت و شخصیت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی
وزیر اطلاعات در همایش نمایندگان وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها گفت: آنچه که موجب بی‌نظمی و ناهنجاری می‌شود تحقیر شخصیت انسان‌ها و بی‌احترامی است و آنچه که موجب آرامش و امنیّت است احترام به همدیگر و پرهیز از تخریب شخصیت دیگران است و برهمین اساس در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته نیز وزارت اطلاعات کوشید تا فضای جامعه شاهد تخریب نامزدهای انتخاباتی نباشد و نتیجه این اقدام نیز همانگونه که مشاهده شد برگزاری با آرامش انتخابات در سراسر کشور بود.
وی با تاکید بر حفظ حرمت و شخصیت دانشجویان در همه  محیط ‌های دانشگاهی گفت: اگر با سوالات و شبهه دانشجویان مواجه شدیم باید با استدلال و منطق آنها را اقناع کنیم زیرا قطعا در صورت  برخورد سلبی، با همراهی آنان مواجه نخواهیم شد.

نشست نمایندگان اصولگرا و مستقل برای جمع‌بندی درباره انتخابات
عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: نمایندگان اصولگرا و مستقل مجلس تا پایان هفته نشستی را برای هماهنگی در خصوص مسائل سیاسی کشور و از جمله انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهند کرد.
اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، گفت: بناست تا پایان هفته آینده اکثریت نمایندگان اصولگرا و مستقل مجلس نشستی را به منظور جمع‌بندی در خصوص مسائل سیاسی آتی و از جمله انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنند.
وی افزود: بنا داریم تا در این نشست حرکت‌هایی را در استان‌ها در ارتباط با مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و مسائل دیگر صورت دهیم.
عضو فراکسیون ولایت مجلس اظهار داشت: به نظرم مجلس نباید در بحث انتخابات ریاست جمهوری منفعل باشد و باید به طور جد به موضوع ورود پیدا کند و معتقدم هنوز نباید روی مصداق‌ها کار کرد.
رنجبرزاده در پایان با بیان اینکه این نشست در محلی خارج از مجلس برگزار خواهد شد، گفت: طبق برنامه برگزاری این نشست قطعی است اما باید دید که چه تعداد از نمایندگان در تهران حضور دارند و تلاش می‌کنیم تا این نشست برگزار شود.

مجمع عمومی جبهه پایداری مهرماه برگزار می‌شود
قائم مقام جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: مجمع عمومی جبهه پایداری نیز مهر ماه برگزار خواهد شد.
صادق محصولی قائم مقام جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره برخی شایعات پیرامون جدایی آیت‌الله مصباح از جبهه پایداری تصریح کرد: آیت‌الله مصباح از قبل عضو شورای فقهای جبهه پایداری بوده و کل مصوبات شورای مرکزی باید مطابق اساسنامه به تصویب شورای فقها برسد و ایشان درحال حاضر نیز عضو شورای فقها هستند و ما در زیر سایه ایشان و دیگر اعضای محترم شورای فقها از نظرات و راهنمایی‌های فقهای محترم بهره‌مند می‌شویم و با ایشان جلسات مرتب برگزار می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه جلسات جبهه پایداری با هر سه عضو شورای فقها به‌صورت مرتب برگزار شود، از دیدار خود با دبیرکل جامعه روحانیت خبر داد و اظهار داشت: بنده به صورت شخصی خدمت آیت‌الله موحدی کرمانی رسیده‌ام، اما شورای مرکزی دیدار جدیدی نداشته و هنوز فرصت نکرده‌ایم هماهنگ کنیم تا با شورای مرکزی خدمت آقایان برویم.