kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
انجمن ملی پزشکان آمریکا:

کلینتون شرایط مغزی و جسمی لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد

علیرغم اخطار انجمن پزشکان آمریکا مبنی بر عدم صلاحیت کلینتون برای تصدی پست ریاست جمهوری، وی اعلام کرده که حالش خوب است و به زودی مبارزه انتخاباتی خود را از سر خواهد گرفت.



پنج‌شنبه گذشته در جریان مراسم 11 سپتامبر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اثر  بیماری ذات الریه از هوش رفت و تصاویر آن نیز منتشر شد. همین مسئله گمانه زنی‌های گسترده‌ای را درمورد صلاحیت جسمی وی برای ادامه مبارزه انتخاباتی موجب شد. حتی خبرهایی منتشر شده که وی بیشتر از یک سال دیگر زنده نیست و حزب دموکرات هم به سرعت دست به کار شده تا فرد دیگری را جایگزین وی کند. از «برنی سندرز» و «جو بایدن» نیز به عنوان گزینه‌های محتمل جانشینی هیلاری یاد شده است.
هیلاری کلینتون اما بی‌توجه به این موج رسانه‌ای گسترده، دیروز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «حالم خوب است و به زودی تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز خواهم کرد.» کلینتون روز دوشنبه همچنین در یک گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبری سی.ان.ان با بیان اینکه «حالش بسیار بهتر شده است»، گفت: «تشخیص اخیر ذات‌الریه را چون فکر نمی‌کردم موضوع مهمی باشد، علنی نکردم.»!
کلینتون اما در حالی از خوبی حالش و بازگشت به مبارزات انتخاباتی خبر داده که 71 درصد از اعضای «انجمن پزشکان آمریکا» وی  را فاقد شرایط مغزی و جسمانی مناسب برای ریاست‌جمهوری دانسته‌اند.
طی یک پژوهش و یک نظرسنجی به عمل ‌آمده معتبر، مشخص شده که وجود بیماری‌های خطرناک مغزی و جسمی در هیلاری کلینتون «محرز» است و اصلا به صلاح نیست که وی رهبری و هدایت کشور را برعهده بگیرد. کلینتون، اکنون به دو عارضه خطرناک «ترومبوز سینوز مغزی» و «ترومبوز وریدی عمقی» دچار است که در مجموع موجب آسیب شدید مغز وی شده و در صورت عدم استراحت مطلق، طی درازمدت، به شدت اوضاع جسمی‌اش وخیم خواهد شد. کلینتون 69 سال سن دارد.
بر اساس این گزارش  از مجموع 250 متخصص و جراح و پزشک عضو انجمن پزشکان آمریکا، 71 درصد نظر بر این دارند که هیلاری کلینتون از سلامت لازم جهت اداره امور کشور در قامت رئیس‌جمهور برخوردار نیست و واگذاری کاخ سفید به وی اشتباه است و فقط 2/7 درصد از پزشکان این انجمن بر این باورند که مطرح کردن موضوع عدم سلامت کافی وی، یک «حمله سیاسی» است.
گفتنی است زمزمه‌ها درباره سلامتی کلینتون به دسامبر 2012 بازمی‌گردد که او در کسوت وزیر خارجه به علت «غش» و «بیهوشی» نتوانست در جلسه شهادت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان (درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی) حاضر شود. مقامات وزارت خارجه در آن مقطع، علت بیهوشی او را عفونت ویروسی معده اعلام کرده بودند.