kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خبر داد

اجرای طرح نظارت بر بازار نوشت‌افزار در آستانه بازگشایی مدارس

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوشت‌افزار در نیمه دوم شهریور ماه در سراسر کشور خبر داد.


وحید منایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در آستانه شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر، طرح نظارتی نوشت‌افزار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از تاریخ پانزدهم شهریور ماه به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و تا پانزده مهر ماه سال جاری هم ادامه خواهد داشت.
وی لزوم بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های تولیدی و اتحادیه‌های صنفی در دو بخش نظارت بر تامین و فروش را از جمله اقدامات مهم سازمان حمایت عنوان و بیان کرد: بر عملکرد واحدهای اصلی و عمده تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام مذکور در زمینه تامین نیاز بازار، افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، رعایت ضوابط عمومی قیمت‌گذاری و توزیع از قبیل صدور فاکتور فروش و کنترل کمی و کیفی کالاهای وارداتی و... نظارت لازم صورت می‌پذیرد.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت ادامه داد: در بخش نظارت بر فروش نیز با توجه به حراج‌های فصلی و تخفیفات اعمالی، بر فعالیت عرضه‌کنندگان و غرفه‌داران مطابق با قانون و مقررات نظام صنفی نظارت کامل و مستمر صورت می‌گیرد.
منایی برخورد با نوشت‌افزار غیراستاندارد و قاچاق در کشور را از دیگر اولویت‌های این طرح دانست و خاطرنشان کرد: خودکار و مداد وارداتی  باید استاندارد لازم را داشته باشند بنابراین با نوشت‌افزار غیراستاندارد و قاچاق در کشور برخورد می‌شود همچنین بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تمامی واحدهای صنفی مربوطه موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌نامه در معرض دید عموم هستند و هموطنان نیز در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالی اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت، عدم صدور صورتحساب و غیره می‌توانند با سامانه 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور تماس گرفته و شکایت خود را مطرح و مطمئن باشند که نتیجه رسیدگی و اقدام به شاکی اعلام خواهد شد.