kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
یک مسئول:

هزینه خرید انشعاب آب افزایش نیافته است

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در قانون تاکید شده خرید انشعاب و تعرفه‌ها سالانه می‌تواند افزایش یابد، گفت: هزینه خرید انشعاب آب هیچ افزایشی نداشته است.

 
 

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا جانباز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود هزینه انشعاب برق 40 تا 50 درصد افزایش یافته آیا این موضوع در خصوص انشعاب آب نیز رخ داده است، گفت: علیرغم اینکه در قانون تاکید شده سالانه تعرفه‌های آب و انشعاب آب می‌تواند افزایش یابد باید بگویم که دلیل افزایش نیافتن انشعاب آب را نمی‌دانم بنابراین باید اذعان کنم که فعلا هیچ افزایشی در هزینه انشعاب آب صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت آب تهران روزانه پایش می‌شود در خصوص نصب دستگاه‌های تصفیه آب گفت: کیفیت آب در شهر تهران از مطلوبیت بالایی برخوردار است چرا که روزانه آب تهران از سوی وزارت بهداشت پایش می‌شود بنابراین دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب موجب برخی مشکلات می‌شود بنابراین باید نظارت بیشتری بر روی این دستگاه‌ها صورت گیرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است توزیع آب به شهرداری‌ها محول شود، گفت: این موضوع توزیع آب توسط شهرداری موضوع تازه‌ای نیست و در حد یک پیشنهاد بوده اما باید اذعان کنم که این موضوع مربوط به کشورهای پرآب می‌شود و برای این کشورها خوب است.
جانباز در خصوص اینکه آیا در تابستان نوبت‌بندی آب در شهرها رخ داد یا خیر، گفت: علیرغم اینکه درجه دمای هوا امسال نیم تا یک درجه افزایش یافته است خوشبختانه مدیریت خوبی در تامین آب صورت گرفت و در اوج مصرف آب در اواخر تیرماه باز هم در کشور قطعی آب برنامه‌ریزی شده نداشتیم.