kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

عصبانیت رسانه‌های صهیونیستی از حضور بهترین فیلمساز شیلی در ایران(اخبار ادبی و هنری)

در پی سفر میگل لیتین کارگردان شهیر شیلیایی به ایران و حضور در جشنواره مردمی عمار بسیاری از رسانه‌های بین‌الملل اقدام به بازنشر اخبار سفر وی کردند.



از مهم‌ترین رسانه‌های جهانی که به بازتاب این سفر اقدام کردند می‌توان به سایت‌های «اوکلاهماسیتی سان»، «راشاهرالد»، «ممفیس سان»، «فرانس نیوز»، «شیلی نیوز»، «دهلی نیوز»، «بوستون استار»، «ژاپن هرالد»، «مکزیکو نیوز»، «سائوپائولو نیوز» و ... اشاره کرد.
نگاهی به واکنش‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر به سفر لیتین نیز نشان می‌دهد بسیاری از جریانات چپ در دنیا که این روزها بعضا در کنار صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و میگل لیتین را در اردوگاه خود فرض می‌کردند از حضور او در ایرانی که ضدکمونیسم و ضدسوسیالیسم بوده و هست ابراز نگرانی کردند. لیتین در نشست خبری خود درباره اینکه اگر به شیلی برگردد به‌خاطر سفر به ایران بازخواست می‌شود یا نه، با صراحت اظهار داشت: این انتقادات، برای من مهم نیست، همه دنیا می‌دانند که من اینجا (ایران) هستم، من روح آزادی دارم و مطمئن باشید می‌دانم چگونه پاسخ انتقادات، دروغ‌ها و تهمت‌هایی را که به من می‌زنند، بدهم چرا که من آدم بسیار صریحی هستم و به خوبی می‌دانم که چه کاری می‌کنم.