kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
دمای هوا در اکثر مناطق کاهش می یابد

بارش شدید باران و خطر آبگرفتگی در برخی استان ها

کارشناس سازمان هواشناسی کشورگفت: اکثر نقاط ایران طی امروز و دو روز آینده هوای «پاییزی» پیدا می‌کنند و دمای اکثر نقاط کشور از یک تا 6 درجه کاهش می‌یابد.




امین‌حسین نقشینه به تسنیم گفت: با ورود جریانات خنک شمالی به کشور، شاهد بروز هوای پاییزی در نیمه دوم شهریورماه خواهیم بود.
نقشینه ادامه داد:جریانات شمالی که از دیروز وارد کشور شده است  طی امروز و فردا موجب افزایش ابر، باد شدید، رگبار و بارندگی در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های البرز خواهد شد.
وی افزود: شدت بارش‌های سیل‌آسا طی امروز و فردا در استانهای مازندران،گلستان، گیلان و خراسان شمالی خواهد بود که این بارش‌ها آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را به‌دنبال دارد.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا  دریای خزر مواج خواهد بود و شنا و قایق‌سواری برای مسافران مستقر درسواحل ممنوع است، ازمسافران خواست از برافراشتن چادر درکنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیزکنند و درعبور و مرور به لغزندگی جاده‌های شمالی توجه داشته باشند.
وی از خنک شدن اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت: طی امروز و دو روز آینده دمای اکثر نقاط کشور از یک تا 6 درجه کاهش می‌یابد که این وضعیت در نوار شمالی کشور ملموس‌تر خواهد بود.
نقشینه ادامه داد: امروز و فردا  برای مناطق شرقی کشور در بعضی ساعات وزش بادشدید پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت درمنطقه زابل با گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین در این مدت وزش باد شدید در استانهای ایلام و خوزستان باعث کاهش دید و گردوخاک خواهد شد و دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دمای هوای تهران امروز به 34 درجه می‌رسد و کاهش دما موجب خواهد شد تا دمای هوای استان تهران فردا به 31 درجه برسد.
نقشینه تصریح کرد:پیش‌بینی می‌شود فردا شمال تهران دچاربارش پراکنده باران شود و باد شدید نیز در جنوب تهران وزیدن بگیرد.
سازمان هواشناسی نیز در اخطاریه‌ای اعلام کرد به سبب پیش‌بینی بارش قابل ملاحظه باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها امروز برای گیلان،  مازندران، گلستان، شمال سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل و از اواخر وقت در نیمه شمالی خراسان شمالی  و فردا برای مازندران، گلستان، شمال سمنان و نیمه شمالی خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.