kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶



*پرچمدار کاروان پارالمپیک ایران پس از پیروزی در نخستین بازی دوستانه تیم‌ملی والیبال نشسته برابر اوکراین گفت: قهرمان اروپا را غافلگیر کردیم چون شکست برابر تیم ایران را تصور نمی‌کرد. عشرت کردستانی پس از این برد اظهار کرد: اوکراین که قهرمان اروپا و دارنده مدال برنز بازی‌های پارالمپیک لندن است تصور نمی‌کرد در دیدار دوستانه مقابل تیم ما متحمل شکست شود. وی افزود: این تیم از اینکه مقابل تیمی که نخستین تجربه خود را در بازی‌های پارالمپیک کسب می‌کند غافلگیر شده بود. این مسابقه تدارکاتی بود، اما در حد توان‌مان ظاهر نشدیم.وی در پایان یادآور شد: در نخستین مسابقه مرحله مقدماتی‌مان باید برابر آمریکا قرار گیریم که ۱۰۰ در صد قابل پیش بینی نیست اما برای پیروزی مقابل این حریف به میدان می‌رویم.
*زهرا نعمتی می‌گوید حضور در مسابقات المپیک و رفت و برگشت به برزیل کمی او را خسته کرده اما تاکید دارد که عاشق انجام دادن کارهای خارق‌العاده است و برای کسب طلا نهایت تلاشش را می‌کند. زهرا نعمتی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بتوانید بار دیگر مدال طلای پارا را کسب کنید؟ گفت: قطعا این کار در توانم هست اما اینکه آن روز چه اتفاقاتی بیفتد، خدا چه بخواهد و شرایط جوی و روحی و روانی چه باشد، همه این‌ها در کارم تاثیرگذار است. من همه تلاشم را می‌کنم. آقای سیامند رحمان که حتما مدال طلا می‌گیرد و یک رکورد خوب هم می‌زند. اما من همه تلاشم را می‌کنم. مهم‌ترین نکته این است که حریفان من در این مدت ریکاوری کرده‌اند و زمان خوبی داشتند که خودشان را برای پارا آماده کنند اما من خیلی زود دوباره به یک میدان سخت و سنگین دیگر برگشتم. نمی‌توانم هیچ قولی بدهم اما قطعا تلاشم را برای کسب مدال طلا می‌کنم.
*وزنه‌بردار دسته 65کیلوگرم اعزامی به بازی‌های پارالمپیک ریو گفت: برای کسب سومین مدال خود در ریو تلاش خواهم کرد. حمزه محمدی در آتن ۲۰۰۴ به مدال برنز رسید اما در پکن موفق شد مدال طلا را بر گردن بیاویزد. وی که در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل آسیب دیدگی غایب بود اکنون از عزم بالای خود برای کسب مدال سخن می‌گوید. وی معتقد است: با آمادگی کامل در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌ام اما با این وجود برای کسب مدال کار دشواری پیش‌رو دارم. محمدی افزود: در این دسته پنج حریف حضور دارند که اختلاف وزنه‌ای که با هم می‌زنند نیم تا یک کیلوگرم است و همین امر سبب می‌شود تا رقابتی میلیمتری و نزدیک برای کسب مدال با هم داشته باشند. با این حال معلوم نیست و احتمال دارد وزنه‌برداری که در رده پنجم قرار دارد با مدال طلا به کار خود در بازی‌ها پایان دهد و بالعکس. وی در پایان گفت: شرایط خوبی را پشت سر گذاشته‌ام و در آمادگی کامل به سر می‌برم. امیدوارم سومین مدال خود در بازی‌های پارالمپیک را کسب کنم.