kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

اخبار کوتاه


گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره حقوق‌های نجومی
«بهرام پارسایی» سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت گزارش حقوق‌های نجومی در کمیسیون متبوعش اظهار کرد: در کمیسیون ابتداً میزان تخلفات صورت گرفته و تعقیب متخلفین و بازگشت مبالغ به بیت‌المال پیگیری و دنبال شد و در حال حاضر هم به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های مسئول در سراسر کشور هستیم.
پارسایی درباره زمان ارائه گزارش کمیسیون اصل 90 به هیئت رئیسه مجلس گفت: این گزارش احتمالاً تا آخر شهریور کامل و ارائه می‌شود.

عربستان در رفتارش تجدیدنظر و تعقل را جایگزین توهم کند
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهارات وزیر خارجه سعودی درباره کشورمان را ملال‌انگیز و تکراری خواند و به این کشور توصیه کرد در رفتارش در منطقه تجدید نظر جدی و تعقل را جایگزین توهم کند.
قاسمی تاکید کرد: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حمایت معنوی و سیاسی از مردم بی‌گناه برخی کشور‌های اسلامی منطقه که دستخوش توحش و خشونت افسارگسیخته گروه‌های تروریستی - تکفیری شده‌اند در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه و جهان می‌باشد و انتظار آن است که تمامی کشورهای منطقه با رویکردی مثبت و اقدامات عملی و سازنده در جهت بازگشت امنیت و آرامش و ممانعت از کشتار بیشتر مردم بیگناه تلاش کنند.
گفتنی است، وزیر خارجه عربستان ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس قبلی، ایران را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی متهم کرده است.

حمایت تهران از سوریه با صدای بلند ادامه می‌یابد
«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر حمایت قوی ایران از مردم و دولت سوریه موفقیت‌های میدانی ارتش و نیروهای مردمی در این کشور را تبریک گفت.
امیرعبداللهیان با اشاره به شکست تروریست‌ها و عقب نشینی آنها در مناطقی از سوریه و حومه دمشق افزود: تهران قویا به حمایت‌های خود از مردم، دولت و رئیس جمهوری قانونی سوریه بشار اسد ادامه خواهد داد.

گویا دولت به اشتباه بودن حقوق‌های نجومی اعتقادی ندارد
«سید محمدرضا مرندی» عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت:  بحث حقوق‌های نجومی که مطرح شده است قرار بود از سوی قوه مجریه مورد پیگیری قرار بگیرد و مسئولان قوه مجریه اعلام کردند که با این قضیه برخورد می‌کنند ولی ابتدا گفتند 150 نفر بودند که سپس این آمار را به 15 نفر تقلیل دادند و پس از آن اعلام کردند که با 13 نفر برخورد شده و 2 میلیارد تومان بازگشته است.
مرندی افزود: گویا دولت معتقد نیست که این حقوق‌ها اقدامی غلط بوده است و همین مدیران با همین حقوق‌ها به کارشان می‌آید و فقط برای آرام کردن فضا با 13 نفر برخورد کردند.

الگوی جدید قراردادهای نفتی راه نفوذ دشمن را هموار می‌کند
«هدایت‌الله خادمی» عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به الگوی قراردادهای جدید نفتی، اظهار کرد: این الگو با اقتصاد مقاومتی تناقض دارد و دارای اشکالات فراوانی است.
خادمی با بیان اینکه الگوی قراردادهای جدید نفتی کشور را به صد سال گذشته برمی‌گرداند،عنوان کرد: اجرای این الگوها راه نفوذ دشمن را باز می‌کند و موجب می‌شود سرمایه‌های عظیم ایران به دست خارجی‌ها بیفتد.

هدف وزارت راه از خرید هواپیما فقط بهره‌برداری سیاسی بود
«جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سؤال خود از وزیر راه و شهرسازی درباره علت خرید هواپیما از دو شرکت بوئینگ و ایرباس، اظهار داشت: هدف آخوندی از اعلام خرید هواپیما فقط نوعی بهره‌برداری سیاسی بود که قبل از انتخابات مجلس دهم نیز این موضوع را مطرح کرد تا نظر افکار عمومی را جلب کند.
کریمی قدوسی تصریح کرد: آنها حتی تاریخ مشخصی را اعلام کردند و گفتند تا قبل از سال چند فروند هواپیمای جدید وارد ایران می‌شود که حتی رئیس‌جمهور در جلسات مختلفی این موضوع را عنوان کرد.