kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

کوتاه اقتصادی


* معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تکلیف ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر راه‌اندازی هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنایع کوچک، گفت: این دستور ستاد، در داخل وزارت‌خانه افزایش پیدا کرده و به 10هزار واحد رسیده است.علی یزدانی در مصاحبه با رادیو گفت و گو، با اشاره به صنایع کوچک و متوسط گفت: در کل کشورمان بالغ بر 80 هزار صنایع کوچک و بیش از چهار هزار و 300 واحد صنایع متوسط وجود دارد که در مجموع 96 درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند. وی افزود: این واحدها از مجموع اشتغال صنعتی کشور، نزدیک به 45 درصد را به خود اختصاص می‌دهند. این صنایع ضمن اینکه دارای مزیت‌هایی هستند، عیوبی را نیز با خود به همراه دارند. در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی، نزدیک به شش هزار و 800 واحد صنعتی از 38 هزار واحد، تعطیل یا راکد هستند. از این تعداد، حدود 400 واحد تصمیم برای راه‌اندازی مجدد ندارند و تنها یک سوله خالی دارند. صاحبان یک هزار و 400 واحد اساساً هیچ نشانی ندارند. از این تعداد سه هزار و 500 واحد قابل احیا است.
* درپی حکمی از سوی مدیرعامل بانک صادرات ايران، علی جهانی به سمت مدیر روابط عمومی اين بانک منصوب شد. در حکم زراعتی مدیر عامل بانک صادرات ايران به تعهد، تخصص و سوابق جهانی اشاره و از پشتکار و امانتداری وی در مسئولیت‌های قبلی یاد شده است. به گزارش روابط عمومي بانك صادرات ايران، مدیر جدید روابط عمومی اين بانک در کارنامه خود، مدیریت روابط عمومی شرکت ملی نفت‌کش، مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی بانک مرکزی جمهوري اسلامي ايران، مدیریت روابط عمومی بانک پارسیان، عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه پارسیان و مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل صندوق اعتباری هنر را دارد و درس آموخته رشته علوم ارتباطات اجتماعی و روزنامه‌نگاری است. جهانی در سوابق مدیریتی خود ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها را روش پایه‌ای کارش دانسته و تعامل دو جانبه حرفه‌ای و اخلاقی را از اصول مسلم فی‌ما‌بین می‌داند.پیش از وی امیر صفری مسئولیت روابط عمومی بانک صادرات ايران را برعهده داشت که در مراسم تودیع و معارفه از وی قدردانی به عمل آمد.
* مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان تهران را اعلام کرد. احمد لطفی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیکاران استان تهران ۳۵۰ هزار و ۴۵۱ نفر است که از این تعداد ۲۳۴هزار و ۵۵۷ نفر را مردان و ۱۱۵هزار و ۸۹۴ نفر را زنان تشکیل می‌دهند. وی از فیروزکوه با نرخ بیکاری ۵ درصد و ورامین با نرخ بیکاری ۶۳.۱ درصد به عنوان شهرستان‌های دارای کمترین و بیشترین نرخ بیکاری نام برد. لطفی‌نژاد همچنین با اشاره به فعالیت یک میلیون و ۲۲۵ هزار و۱۹۲ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۳ گفت: از این میزان ۲۲۹ هزار و ۲۷۵ کارگاه در استان تهران قرار دارند و از مجموع ۱۳ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۹۸ نفر بیمه شده نیز، سه میلیون و ۵۸ هزار و ۱۸۵ نفر بیمه شده در استان تهران هستند.
* رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر پیش‌بینی کرد بازار طلا و سکه در هفته جاری با ثبات و آرام باشد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طلا و سکه هفته گذشته را نسبتا آرام پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: ابتدای هفته قیمت سکه یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان بود که تا یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان نیز کاهش پیدا کرد اما در مجموع شاهد نوسان بسیار کم قیمت سکه بودیم. وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی رخ داد که قیمت طلای جهانی طی هفته گذشته سیر نزولی داشت و با بالاترین میزان کاهش طی پنج هفته اخیر همراه بود که علت آن نیز مباحث مطرح شده در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا بود و همین موضوع باعث شد دلار تقویت شود و با کاهش قیمت جهانی طلا روبرو باشیم.