kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
امام جمعه قم:

برخی در برابر بدحسابی‌های آمریکا به اقدام نرم معتقدند

امام جمعه قم با انتقاد از برخی رفتارها و عملکردها در قبال بدعهدی‌های آمریکا گفت: در مقابل وعده‌های دشمن اقدام نقد انجام شد.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: قرآن بارها مؤمنان را از دوستی و اعتماد به دشمنان پرهیز داده است لذا نباید از کنار این هشدار قرآن به راحتی عبور کرد.
وی اظهار داشت: اگر دشمن فرصت یابد فرهنگ خود را نفوذ خواهد داد، در آن صورت ملتی را می‌تواند به زانو درآورد و مقاومت آنها را درهم بشکند.
متولی آستان مقدس کریمه اهل بیت‌(ع) با بیان اینکه باید از بدعهدی و نقض پیمان آمریکا در برجام تجربه اندوخت گفت: متأسفانه برخی به هشدارهای رهبری در این زمینه بی‌توجهی کردند و همچنان در برابر بد حسابی آمریکایی‌ها به اقدام نرم معتقد هستند.
سعیدی با بیان اینکه بهترین راه تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت، پرهیز از درگیر شدن در مسائل حاشیه‌ای است خاطرنشان کرد: واقعیت این است که افکار عمومی پذیرای مسائل حاشیه‌ای نیستند، صحبت‌ها و بگومگوهایی که این روزها با گسترش در فضاهای مجازی همراه شده، هیجان‌آفرینی‌های کاذب هستند و هیچ نفعی برای مردم ندارند و حتی مورد سوءاستفاده دشمنان که در کمین ما هستند قرار می‌گیرند.
خطیب جمعه قم ادامه داد: در بگومگوهای سیاسی و حاشیه‌ای، حرمت‌ها ریخته شده و غیبت، تهمت و دروغ‌های زیادی گفته می‌شود، نیروها و سرمایه‌ها هدر می‌روند و اسرار نظام فاش خواهد شد و در این بین، دشمنان به ویژه سرویس‌های جاسوسی کشورهای معاند و صهیونیست‌ها، از این مسائل استفاده می‌کنند ضمن اینکه خطر چند قطبی شدن هم جامعه را تهدید می‌کند.
وی تأکید کرد: انتقاد و بیان نقطه ضعف‌های مسئولان نظام به جای طرح در تریبونها و روزنامه‌ها، باید با خود آن افراد در میان گذاشته شود و مسئولان هم باید با سعه صدر پذیرای انتقادات باشند.
امام جمعه قم به اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه عملی و جدی به رهنمودهای رهبری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا نباید تا این حد به شرکت‌های خارجی میدان عمل و نفوذ بدهیم. وی با تأکید بر پرهیز از ولنگاری در عرصه فرهنگ عنوان کرد: جامعه‌ای که از نظر فرهنگی تسلیم شود، در دیگر عرصه‌ها هم شکست خواهد خورد.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه به موضوع شکست‌های تروریست‌ها در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: شکست تروریست‌ها قطعی شده و از سوی دیگر ترکیه نیز از مواضع ضد سوری خود عقب نشسته و این به نفع جوامع اسلامی است.
وی همچنین به شکست عربستان در جنگ یمن اشاره کرد و اظهار داشت: روند تحولات سیاسی و نظامی در یمن موجب زمینگیر شدن عربستان شده و این کشور دیوانه‌وار کمر به نابودی زیرساخت‌های یمن بسته است اما توفیقی نخواهد یافت.
متولی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را گرامی‌داشت.