kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
وزیر اطلاعات:

ابوحفص بلوشی سرکرده سرویس‌های جاسوسی به هلاکت رسید

وزیر اطلاعات گفت: ردپای سرویس‌های جاسوسی در ایجاد برخی از تحرکات امنیتی در مرزهای کشور مشاهده می‌شود و سرکرده آنها «ابوحفص بلوشی» با نام شناسنامه‌ای «هشام عزیزی» به درک واصل شد.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز پنجشنبه در شورای اداری استان قم و آیین افتتاح همزمان 186 طرح عمرانی در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: ردپای سرویس‌های جاسوسی در ایجاد برخی از تحرکات امنیتی در مرزهای کشور مشاهده می‌شود؛ در برخی از این اسناد آمده بود که یکی از تشکل‌های اطلاعاتی سعودی 12 تیم درست کرده و برای هر عملیات 500 هزار دلار می‌پرداختند و به هر فرد ماهانه 3 هزار دلار می‌دادند و در این اسناد آمده بود اگر کسی کشته شد 10 هزار دلار به خانواده او بپردازند، با این هزینه‌ها می‌خواستند امنیت کشور ما را تهدید کنند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در اجرای نقشه خود ناکام ماندند و سرکرده آنها ابوحفص بلوشی با نام شناسنامه‌ای هشام عزیزی به درک واصل شد.
وی افزود: امروز ما با یک ناتوی امنیتی مواجه هستیم که می‌خواهند امنیت ما را به چالش بکشند که الحمدلله به خاطر همدلی‌ها تاکنون نتوانستند.
وی ادامه داد: وجود گروه‌های تکفیری تروریستی در اطراف مرزهای جنوب شرق و شمال غرب کشور چیزی نیستند که بخواهند امنیت ما را به خطر بیندازند اینها عروسک خیمه‌شب‌بازی دشمنان و نظام استکبار هستند تا آرامش را بگیرند پشت قضیه سرویس‌های جاسوسی نظام استکبار مانند سرویس جاسوسی آمریکا، موساد رژیم صهیونیستی، ام‌آی‌سیکس انگلیس و سرویس اطلاعاتی عربستان در حال همکاری با هم هستند تا امنیت کشور را به خطر بیندازند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه دولت یازدهم منافع ملی را بر منافع بخشی ترجیح می‌دهد افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دولت یازدهم به صورت فراجناحی و فرابخشی بدون توجه به نگاه‌های حزبی طراحی و انجام می‌شود.
علوی ادامه داد: در این دولت این سیاست‌ها بر مبنای منافع ملی تدوین می‌شود و دولت به حاشیه راندن نیروهای کارآمد جامعه را به هر عنوانی به زیان جامعه می‌داند و به همین خاطر از همه ظرفیت‌های جامعه به خصوص ظرفیت نخبگان برای راه‌اندازی کار کشور استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه سیاست دولت این است که فرابخشی باشد و در همه حوزه‌ها توسعه ایجاد کند، ادامه داد: کشور زمانی می‌تواند توسعه متناسبی داشته باشد که در برنامه‌ریزی‌ها به همه بخش‌های آن توجه شود و همه بخش‌ها وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا کشور در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت حرکت کند.
وی در دیدار با آیات عظام موسوی اردبیلی و سبحانی گفت: امروز بسیاری از کشورها به این باور رسیده‌اند که وهابیت منشأ تکفیر و تروریسم در جهان است.
علوی گفت: وهابیت از نظر علمی، مبانی فکری عمقی ندارد و با برپایی کلاس‌های سطحی برخی را مورد تأثیر اندیشه‌های خود قرار می‌دهند. وزیر اطلاعات افزود: هر عنصری که قصد آسیب زدن به امنیت کشور را داشته باشد با برخورد قاطع سربازان امام‌زمان(عج) روبه‌رو می‌شود.