kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

کشف یک تن و 829 کیلوگرم انوع مواد مخدر در 4 استان

مأموران انتظامی در عملیات‌های جداگانه دراستان‌های سیستان و بلوچستان، مرکزی، هرمزگان و فارس موفق شدند یک هزار و 829 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط کنند.



به گزارش خبرنگار کیهان از زاهدان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی ایرانشهر از فعالیت یک باند بزرگ مواد مخدر مطلع و موفق شدند خودروی تویوتا متعلق به این باند را در محورهای فرعی ایرانشهر شناسایی کنند. سرهنگ احمد طاهری تصریح کرد: قاچاقچیان پس از مشاهده مأموران، ضمن تیراندازی به سمت پلیس و تغییر مسیر ناگهانی، قصد قرار داشتند که پس از حدود یک ساعت درگیری مسلحانه و عدم توانایی در مقابله با مأموران با به جا گذاشتن خودرو حامل مواد مخدر، از محل متواری شدند و مأموران در بازرسی از خودرو قاچاقچیان، 336 کیلو تریاک را کشف کردند.
وی با اشاره به عملیاتی دیگر و درگیری مسلحانه مأموران پلیس ایرانشهر با قاچاقچیان مسلح، گفت: به دلیل ناتوانی قاچاقچیان در مقابله با مأموران، با به جا گذاشتن خودرو حامل 215 کیلو تریاک از محل متواری شدند.
سرهنگ طاهری تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد. همچنین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: مأموران این فرماندهی از فعالیت یک باند قاچاق مواد افیونی در سطح استان آگاه شدند و طی عملیات هماهنگ و برنامه‌ریزی شده توانستند سه دستگاه خودروی سواری متعلق به این باند را در یکی از محورهای مواصلاتی استان مرکزی شناسایی کنند. به گزارش خبرگزاری‌ها سرتیپ کیومرث عزیزی افزود: مأموران انتظامی با انجام یک عملیات غافلگیرانه سه دستگاه خودروی متعلق به باند قاچاقچیان را متوقف و 6 قاچاقچی را دستگیر کردند. وی اضافه کرد: مأموران در بازرسی از یکی از خودروها 550 کیلوگرم تریاک کشف کردند و با تشکیل پرونده قاچاقچیان دستگیر شده را تحویل مراجع قضایی دادند. از سوی دیگر جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: مأموران این فرماندهی با استقرار در محورهای ارتباطی شهرهای بندرعباس، حاجی‌‌آباد سیریک و رودان موفق به کشف 415 کیلوگرم انواع مواد مخدر از خودروهای عبوری شدند. سرهنگ علی اصغر خرم‌روی افزود: از این میزان 262 کیلو و 497 گرم تریاک، 130 کیلو و 333 گرم حشیش، 17 کیلو مرفین 4 کیلو هروئین و یک کیلو و 532 گرم سایر مواد افیونی است، وی اضافه کرد: در این راستا 5 دستگاه خودرو توقیف و 5 متهم نیز دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز مستقر در ایست و بازرسی قطروئیه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پرادو مشکوک شدند.
سرتیپ احمد علی گودرزی افزود: مأموران با علایم هشداری قصد متوقف کردن خودرو را داشتند ولی راننده بدون توجه قصد فرار داشت که با اقدام به موقع مأموران خودرو متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد خودرو پرادو حامل مواد مخدر است که در بازرسی از آن  313 کیلوگرم تریاک از این خودرو کشف شد.