kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
استاندار تهران:

یارانه‌ها برای کشور مصیبت شده است /برجام برخی از مشکلات را حل کرد

استاندار تهران با اشاره به اینکه سوئیفت باز شده اما مشکل دلار باقی است ولی اصل قضیه این است که برجام فقط گره از برخی مشکلات گشوده است گفت: اکنون یارانه‌ها برای کشور مصیبت شده است.



سیدحسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره احتمال تغییر برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان تهران، گفت: از نظر ما بحث جابجایی و تغییر فرمانداران در تهران به پایان رسیده و بنای من در تهران بر تغییر نیست، مگر اینکه موارد خاصی پیش بیاید.
وی همچنین در مورد شرایط امنیتی تهران گفت: تمامی عملیات‌های ضدامنیتی در تهران خنثی شده و امروز اشراف اطلاعاتی بسیار قوی و زبده‌ای حاکم است.
استاندار تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو به دستاوردهای مهم خود و دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: مشخص کردن هویت تهران از دستاوردهای مهم من در طول این 3 سال است. در گذشته و قبل از دولت یازدهم یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب فاضلاب در تهران رها بود، اما الان ما هر دو ماه یک بار برای امور کشاورزی و صنعت تصفیه‌خانه افتتاح می‌کنیم.
هاشمی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر دریافت حقوق نجومی استاندار تهران نیز اظهار داشت:‌ درباره حقوقم اظهارات غلطی صورت گرفته بود. خوب است بدانید که من مهندس قبل از انقلاب هستم و با سه ماه حقوقم در آن دوره می‌توانستم یک ماشین بخرم. حقوقم را صادقانه گفتم و فکر نمی‌کنم بحثی در این زمینه باشد!
وی با اشاره به مسئله برجام، گفت:‌ ما امروز نفت‌مان را خیلی راحت به یورو می‌فروشیم، البته که باید در جامعه چکش‌کاری‌هایی صورت بگیرد، اما اصل قضیه این است که برجام گره از برخی مشکلات باز کرده است. سوئیفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده است. نیمی از لیوان برجام پر و نیمی دیگر خالی است و باید هر دو نیمه را ببینیم.
هاشمی با اشاره به اینکه‌ یارانه‌ها برای کشور مصیبت شده است، ادامه داد: قرار بود از افزایش حامل‌های انرژی به افراد نیازمند پول بدهیم، مقداری هم به صنایع و مقداری هم برای طرح‌های عمرانی، اما هیچ کدام از اینها عملی نشده است. با وجود این مشکلات، اما دولت بی‌جهت از صندوق ذخیره ارزی پول بر نمی‌دارد، چرا که خود را دولت قانو‌نگرا می‌داند نه قانون‌گریز!