kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت

بهره‌برداری از 4 طرح صنعتی و 5 هزار واحد مسکن مهر در قزوین

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پنج هزار و 6 واحد مسکن مهر در استان قزوین به بهره‌برداری رسید.




به گزارش ایرنا، آیین نمادین بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر با حضور احمد اصغری مهرآبادی در ناحیه شهری مهرگان قزوین برگزار شد.
برای بهره‌برداری از این تعداد واحد 2 هزار و 350 میلیون ریال هزینه شده است.
واحدهای بهره‌برداری شده مسکن مهر در شهرستان‌های البرز 4 هزار و 526 واحد، آبیک 270 واحد، تاکستان 120 واحد و 90 واحد در قزوین بود که به مالکان تحویل داده شد.
50 هزار و 634 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین احداث شده که با آغاز بهره‌برداری از پنج  هزار واحد یاد شده، تعداد واحدهای تکمیل و بهره‌برداری شده استان به 36 هزار و 924 واحد افزایش یافت.
به گفته مهرآبادی تا پایان امسال از مجموع 60 هزار مسکن مهر در استان قزوین 57 هزار واحد افتتاح می‌شود و 3 هزار واحد باقی‌مانده واحدهای مشکل‌داری هستند که به پیمانکاران واگذار می‌شوند.
با حضور قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر همچنین مسجد موسی ابن جعفر(ع) در منطقه مسکونی مهرگان قزوین به بهره‌برداری رسید.
این مسجد با یک هزار و 20 مترمربع زیربنا و 10 میلیارد ریال اعتبار، دارای پایگاه بسیج، کتابخانه و 2 واحد تجاری است.
با افتتاح این مسجد، تعداد مساجد منطقه مسکونی مهرگان به هشت باب افزایش یافت که از این تعداد پنج باب در دولت یازدهم بهره‌برداری شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس‌جمهوری نیز روز سه‌شنبه به منظور بهره‌برداری از چند طرح اقتصادی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به استان قزوین سفر کرد.
افتتاح پنج هزار و 6 واحد مسکن، بهره‌برداری از طرح توسعه سه واحد تولیدی در بخش صنعت و یک واحد تولیدی بخش کشاورزی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهوری و قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین بود.
افتتاح واحد تولید نورد سرد محصولات فولادی قزوین
این گزارش حاکی است جهانگیری در این سفر و همزمان با آغاز هفته دولت، خط تولید نورد سرد محصولات فولادی را در قزوین به بهره‌برداری رساند.
محصولات تولیدی این واحد به انواع مواد فولادی تبدیل و در بخش‌های مختلف صنعت به کارگرفته می‌شود.
ظرفیت خط تولید این واحد سالانه 400 هزارتن نورد سرد محصولات فولادی ماشین‌آلات آن نیز با 850 میلیارد ریال اعتبار به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده
است.
با بهره‌برداری از این واحد تولیدی که فاز سوم صنایع تولید نوردهای فولادی هفت‌الماس قزوین محسوب می‌شود زمینه 81 فرصت شغلی در منطقه را نیز فراهم آورده است.
با اجرای واحد تولیدی یاد شده همچنین سالانه 140میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته و ماشین آلات به کارگرفته شده در آن نخستین دستگاه ماشین نورد سرد درکشور محسوب می‌شود.
افتتاح بزرگ‌ترین
واحد تولیدی تخم‌مرغ
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در سفر به قزوین بزرگترین واحد تولیدی تخم‌مرغ نطفه‌دار در خاورمیانه را افتتاح کرد.
این واحد اولین پرورش‌دهنده جوجه یک‌روزه مادر تخم‌گذار و تامین‌کننده جوجه یک روزه تخم‌گذار تجارتی در کشور است که با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال برای 74 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
بهره‌برداری از شرکت تولیدی قطعات خودرو با 950 میلیارد اعتبار و اشتغالزایی 300 نفر و طرح توسعه شرکت گلدیران تولیدکننده ماشین‌های لباسشویی با سرمایه‌گذاران مشترک ایران و کره جنوبی با 8 میلیون دلار سرمایه ارزی و 600 میلیون دلار سرمایه ریالی از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر جهانگیری به قزوین بود.