kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

ساخت موتور 2/2 مگاوات آسیاب‌های گندله‌سازی در فولاد مبارکه

موتور 2/2 مگاوات آسیاب‌های واحد گندله‌سازی مجتمع فولاد مبارکه از سوی متخصصان داخلی ساخته شد.


اصفهان- خبرنگار کیهان:

سرپرست تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه گفت: یکی از موتورهای آسیاب خط شماره یک واحد گندله‌سازی برای نخستین بار با موتور ساخت داخل جایگزین شد و پس از نصب در توقف سرد 13 روزه اخیر با موفقیت در شرایط بهره‌برداری قرار گرفت.
محمد خدابنده افزود: هر کدام از آسیاب‌های خط یک واحد گندله‌سازی دارای دو موتور 2/2 مگاوات با سرعت چرخش روتور یک هزار دور در دقیقه و وزن 12 تن است که نیروی محرک برای چرخش کپسول آسیاب با سرعت 13/9 دور در دقیقه را از طریق گیربکس و پینیون به چرخ دنده اصلی آسیاب منتقل می‌کند.
فورمن تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه نیز گفت: این موتور طبق هماهنگی مدیریت خرید قطعات یدکی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن سازی از خرید خارج به خرید داخل تبدیل و توسط شرکت رشد صنعت نیرو ساخته شد.
رحمت‌الله سلطانی افزود: برای ساخت این موتور با همکاری متخصصین برق واحد گندله‌سازی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی و کارشناسان خرید قطعات یدکی، بازدیدهای حین ساخت و تست‌های مختلف عملکردی موتور در شرکت رشد صنعت نیرو انجام شد.
وی گفت: پس از اطمینان از کارکرد صحیح، موتور به فولاد مبارکه حمل شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب و راه‌اندازی موتور در توقف واحد گندله‌سازی انجام شد.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده این محصول در جهان است.