kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

مجلس پیگیری کند FATF برجام 2 است(خبر ویژه)

اگر مجلس و مقامات امنیتی، ماجرای FATF را پیگیری نکنند، شرمنده ملت و شهدا خواهند شد.



دکتر حجت‌ عبدالملکی اقتصاددان در کانال تلگرامی خود نوشت: توصیه کردیم به بزرگواران بانک مرکزی و وزارت اقتصاد که متن توافق FATF  را لااقل در اختیار متخصصان و کارشناسان قرار دهند تا اظهارنظر دقیق‌تری صورت گیرد؛ در یک برنامه زنده در صدا و سیما که حضور داشتم، بزرگواری عنوان این توافق (یا تفاهم) را برجام دوم گذاشت و کسی می‌گفت مسئله‌ای وجود ندارد، زیرا ما هم با غرب برای مبارزه با تروریسم هم‌داستان هستیم. همان زمان عرض کردم که مهم تعریفی است که ما و آنها از تروریسم داریم و خدا به خیر کند زمانی را که دوستان ما بخواهند به تعریف غربی از تروریسم نزدیک شوند!!
الان شنیده می‌شود که در متن تفاهم‌نامه، طرف ایرانی تعهد کرده تا سال 2018 قانون مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم را به نحوی اصلاح کند که گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و جریان‌های آزادی‌بخش از استثنائات  حذف شوند (یعنی در تعریف تروریسم قرار گیرند)!!! به اضافه اینکه درخواست‌های غرب برای دسترسی به تراکنش‌های مالی کشور اجابت خواهد شد.
اگر این باشد با قاطعیت عرض می‌کنم؛ تفاهم FATF از برجام بدتر است. اگر مجلس و مقامات امنیتی کشور پیگیری نکنند در آینده شرمنده ملت و شهدا خواهند شد.