kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
معاون وزیر ارتباطات خبر داد

ارائه اینترنت رایگان اربعین از نجف تا کربلا

معاون وزیر ارتباطات از تقسیم کار ارتباطات اربعین حسینی امسال بین 3 اپراتور موبایل خبر داد و گفت: 3 اپراتور مسئولیت ارائه وای‌فای رایگان با هزینه خود در مسیر نجف تا کربلا، 15 کیلومتری مرز مهران تا شلمچه و ارائه محتوای ویژه زائران را برعهده دارند.

 

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران از تدابیر ویژه وزارت ارتباطات برای برقراری ارتباطات در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل کمیته ارتباطات اربعین، هم‌اکنون مذاکرات بین ایران و عراق در این مورد در حال انجام است.
معاون وزیر ارتباطات گفت:‌ این کمیته متشکل از شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای موبایل درصدد بهبود کیفیت ارتباطات زائران اربعین امسال هستند.
وی تشریح کرد: در این باره طرف عراقی برای افزایش ظرفیت شبکه خود نسبت به سال گذشته قول مساعد داده است. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز ظرفیت مدارس بین‌المللی خود را افزایش داده و اپراتورهای موبایل ایرانی نیز اقدامات مشترکی را برای بهبود کیفیت انجام خواهند داد.
جهرمی با توضیح اقدامات اپراتورهای موبایل ایرانی گفت: امسال کارها بین سه اپراتور تقسیم شده است، به این ترتیب یک اپراتور تمامی مسیر نجف به کربلا را به خدمات وای‌فای رایگان و با هزینه خود پوشش می‌دهد. اپراتور دیگر، تأمین ارتباطات اینترنتی مناطق مرزی را برعهده دارد که این اپراتور در 15 کیلومتری مرز مهران و شلمچه با هزینه خود وای‌فای رایگان ایجاد کند و اپراتور دیگر نیز مسئول ارائه خدمات محتوایی شده که برای مثال به زودی فراخون اپلیکیشن‌نویسی اربعین اعلام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: امسال تلاش کرده‌ایم علاوه بر بهبود کیفیت ارتباطات، تولید محتوا برای زائران کربلا را نیز مدنظر قرار دهیم.
جهرمی درباره احتمال کاهش نرخ مکالمات بین ایران و عراق در ایام اربعین امسال گفت: مذاکره برای کاهش تعرفه ادامه دارد و منوط به موافقت طرف عراقی است.