kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

همراه با کاروان ورزشی ایران در المپیک


نتایج کامل ورزشکاران ایرانی
در روز اول المپیک
*تیراندازی: نجمه خدمتی در تفنگ بادی 10 متر، در مرحله مقدماتی از دور مسابقات حذف شد.
*تیراندازی: الهه احمدی در تفنگ بادی 10 متر، موفق به کسب رتبه ششم شد.
*دوچرخه سواری: آروین معظمی گودرزی در استقامت جاده نتوانست به خط پایان برسد و از دور مسابقات حذف شد.
* دوچرخه سواری: میرصمد پورسیدی در استقامت جاده نتوانست به خط پایان برسد و از دور مسابقات حذف شد.
* دوچرخه سواری: قادر میزبانی در استقامت جاده نتوانست به خط پایان برسد و از دور مسابقات حذف شد.
* قایقرانی روئینگ: مهسا جاور در روئینگ یک نفره موفق به کسب عنوان چهارم شد تا به گروه شانس مجدد برود.
* تنیس روی میز: نیما عالمیان پس از برتری برابر نماینده آمریکا در دومین بازی مغلوب حریفی از رومانی شد تا از مسابقات کنار برود.
* تنیس روی میز: نوشاد عالمیان در نخستین بازی برابر حریفی از اسلوونی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
روایت شهسواری از دلایل حذف زودهنگامش از المپیک
ندا شهسواری پینگ پنگ باز کشورمان پس از حذف از المپیک اظهار داشت: حریف من رنکینگ ٩٠ داشت و من در رده ٢٨٠ دنیا قرار دارم، بنابراین حریفم خیلی با تجربه‌تر بود. نوع بازی او خیلی سخت بود. چون تا به حال با او بازی نکرده بودم، زیاد با نوع پیچ هایش آشنا نبودم و به همین خاطر بازی سختی برایم بود.او در ادامه افزود: شرایط زیادی در بازی تاثیر دارد. من می‌توانستم او را ببرم و به رنکینگش توجه نمی‌کردم اما به هر حال نوع پیچش‌اش بازی را خیلی سخت کرده بود. شاید کسی از دور متوجه سختی بازی او نشود. خود من وقتی فیلم بازی‌هایش را چند روز پیش دیده بودم، فکر می‌کردم کار راحت‌تری در پیش دارم.
روزبهانی تست دوپینگ داد
از احسان روزبهانی تنها بوکسور ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو آزمایش دوپینگ گرفته شد. آژانس مبارزه با دوپینگ و هم چنین مسئولین برگزاری رقابت‌ها به صورت سرزده از برخی ورزشکاران حاضر در المپیک تست می‌‌گیرند که روزبهانی جزو این ورزشکاران در روز نخست بود.
انتقادات لوزانو یک روز قبل از بازی تیم والیبال ایران و آرژانتین
رائول لوزانو قبل از بازی با آرژانتین در اولین دیدار ایران در المپیک 2016 ریو گفت:در روزهایی که به برزیل سفر کردیم خیلی خوب تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم و حالا زمان آن رسیده است که آمادگی ذهنی خودمان را در تیم پیاده کنیم. امیدوارم مشکلاتی که در سازماندهی به وجود آمده است به کار تیم ملی والیبال لطمه نزند. او در ادامه داد: کمیته ملی المپیک به ما اعلام کرده از لباس‌های معمول خود استفاده نکنیم و باید با لباس‌های آبی کاروان در مسابقه‌ها حاضر باشیم و این درحالی‌ست که فقط دو دست لباس به ما تحویل داده‌اند. با توجه به اینکه هر روز دو جلسه تمرین داریم، این لباس‌ها هر روز باید شسته شود و مجبور هستیم در صف‌های طولانی خشک شویی بمانیم. باید چند دست لباس دیگر به ما تحویل دهند یا اجازه دهند از لباس‌های خودمان استفاده کنیم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ما یک تیم هستیم و نام ما تیم ملی ایران است. وقتی نام تیم ملی ایران را می‌آورید به این معناست که باید به همه اعضا احترام گذاشته شود و به آنها لباس داده شود و حداقل اگر نمی‌توانند در رژه شرکت کنند، در جایگاه تماشاگران حضور داشته باشند.  نه اینکه در خصوص حضور نفرات محدودیت قائل شوند و چهار نفر از کادر اجرایی فدراسیون‌ها در مراسم رژه حاضر شوند. حداقل میتوانستند بگویند فقط بازیکنان در این مراسم باشند.
گلایه‌های تند نوشاد عالمیان
نوشاد عالمیان پس از حذف از بازی‌های المپیک ریو بیان کرد: من زمانی که در رده ۴۰ دنیا و ۴ امیدهای جهان قرار داشتم و تمام قهرمانان را شکست می‌دادم، رهایم کردند و هیچ کس به من توجهی نکرد. اردو و تورنمنتی وجود نداشت. البته الان خدا را شکر فدراسیون کار می‌کند اما فدراسیون قبلی که نمی‌خواهم اسمی از آنها بیاورم واقعا به پینگ‌پنگ ایران ضرر زدند. مردم شاید فکر کنند که من دارم الان از روی عصبانیت حرف می‌زنم اما این طور نیست. اما من واقعا حقیقت را می‌گویم. هیچ کجا هم چنین صحبت‌هایی را مطرح نکردم و همیشه این حرف‌ها را در دلم نگهداشتم.
آغاز تمرین تیم ملی وزنه‌برداری در ریو
تمرین تیم ملی وزنه‌برداری ایران در ریو برگزار شد و کیانوش رستمی یکی از پرامیدترین ورزشکاران ایران برای کسب مدال اولین تمرین خود را انجام داد. در این تمرین کیانوش رستمی، علی هاشمی و سهراب مرادی حضور داشتند. سجاد انوشیروانی نیز به عنوان سرمربی در کنار تیم حضور دارد. افسران ضد دوپینگ وادا نیز با حضور در محل اسکان تیم ملی وزنه‌برداری از کیانوش رستمی و علی هاشمی آزمایش دوپینگ گرفتند.
لیموچی: وقتی رسیدم که بازی شهسواری
تمام شده بود!
لیموچی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: من زمانی به ریودوژانیرو رسیدم که فقط چند دقیقه تا بازی ندا شهسواری باقی مانده بود و به همین دلیل نتوانستم در سالن مسابقه حاضر باشم. به دلیل مشکلاتی که در فرودگاه دبی ایجاد شد، نتوانستیم به موقع به سمت ریو پرواز کنیم. یک هواپیمای اماراتی در این فرودگاه آتش گرفت و این مسئله باعث شد تمام سیستم‌های پروازی بر هم بریزد. ما هم دو روز در بدترین شرایط در دبی ماندیم و بالاخره روز شنبه به ریو رسیدیم. سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: بلیت پرواز به ریو تهیه شده بود. در واقع کار من از طریق یک تور مسافرتی درست شده بود به همراه چند نفر از نایب رئیسان فدراسیون‌ها به سمت برزیل در حرکت بودیم که این مسئله فرودگاه دبی خیلی اذیت‌مان کرد.
خوش‌خبر: نداشتن آنالیزور ضربه بزرگی
به تیم‌ ملی می‌زند
خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال قبل از بازی با آرژانتین گفت: تنها مشکلی که برای مسابقه با آرژانتین داریم، عدم صدور ID کارت آنالیزور تیم‌ملی است. از کمیته ملی المپیک درخواست کرده‌ایم که این مشکل حل شود زیرا تیم ضربه بزرگی از این بابت می‌خورد. ذهن لوزانو هم به شدت درگیر این مسئله است و حتی وقتی پیش از آخرین تمرین تیم‌ملی از من درباره این موضوع سوال پرسید، برای اینکه ذهن او درگیر نباشد گفتم مشکل حل شده اما هنوز منتظر پاسخ کمیته ملی المپیک هستم که مشکل حل شود.
تاخیر در برگزاری مسابقه شانس مجدد جاور
در حالی که پیش از این قرار بود رقابت های شانس مجدد قایقرانی روئینگ بانوان المپیک ساعت 16 دیروز به وقت ایران برگزار شود، این رقابت ها به تاخیر افتاد. مهسا جاور ملی‌پوش قایقرانی ایران که در مرحله مقدماتی چهارم شد و از صعود مستقیم به مرحله بعد بازمانده بود، قرار است در شانس مجدد به مصاف حریفان خود برود.
نتایج ورزشکاران ایرانی در روز دوم المپیک
*تیراندازی: گلنوش سبقت الهی در تپانچه بادی 10 متر در دور مقدماتی حذف شد.