kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

اخبار کوتاه



«اشراف‌زدگی» از دولت سازندگی کلید خورد
محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره مسئولانی که مدعی انقلاب‌‌گری و ساده‌زیستی هستند اما در زندگیشان اشراف‌زدگی آشکار است، اظهار کرد: زندگی برخی از وزرای دولت فعلی خیلی بالاتر از سطح زندگی مردم است و با این روحیه نمی‌شود کشور را اداره کرد.
وی با بیان اینکه اشراف‌زدگی در دولت سازندگی بروز و ظهور کرد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب درباره این روحیه، توصیه‌ها و تذکراتی  را به مسئولین نظام می‌دهند ولی باز برخی اشخاص مسیر جاه‌طلبی و دنیاطلبی خود را پیش می‌برند.

دولت روحانی به قول‌هایش عمل نکرد
آیت‌الله علی مؤمن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه دولت حجت‌الاسلام روحانی وقتی بر سر کار آمد قول‌هایی به مردم داد اما مانند سایر دولت‌ها به آن قول‌ها عمل نکرد، خاطرنشان کرد‌: مردم قدرت خرید پایینی دارند و حاضرند با یک مبلغ 500 الی 600 هزار تومان زندگی خود را بگذرانند. وقتی در این شرایط صحبت از حقوق‌های چند صد میلیونی پیش بیاید مردم نسبت به این نظام مقدس بدبین می‌شوند، لذا باید از راه‌هایی مانند راه‌های قانونی جلوی این امور به‌طور کلی گرفته شود.

باید با قدرت برابر آمریکا بایستیم
 حجت‌الاسلام علی سعیدی  نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در یادواره شهدای روستای اروانه که در گلزار شهدای این روستا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق‌(ع) اظهار داشت: قدرت موشکی ایران در حقیقت قدرت اسلام است و امروز باید با قدرت برابر آمریکا بایستیم.

نیاز به آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ برای تشخیص ترورهای بیولوژیک
کمال دهقانی عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیگیری موضوع بیوتروریزم در کمیسیون امنیت، اظهار کرد: این موارد باید در آزمایشگاه‌هایی با سطح سه و چهار بررسی شود که ما هنوز در این حوزه مشکلاتی داریم. اصل پدافند غیرعامل ایجاب می‌کند آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم ترورهای بیولوژیک را تشخیص و ارزیابی کنیم.

انتخاب ثروتمندان به عنوان مدیر دولتی اشتباه است
ابوالفضل سروش نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه اشرافی‌گری به خود مسئولین مرتبط است، متذکر شد: امام خمینی(ره) در وصیت‌شان فرمودند کسانی که به مجلس می‌فرستید یا کسانی که به‌عنوان دولتمرد و مسئول انتخاب می‌شوند باید از طبقه متوسط به پایین جامعه باشند. اینکه ما برخی نمایندگان مجلس و مدیران دولتی را از افراد ثروتمند جامعه انتخاب می‌کنیم، اشتباه است.

تقویم  انتخابات ریاست‌جمهوری آبان‌ماه اعلام می‌شود
محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم،‌ در پاسخ به این سؤال «چه‌زمانی را برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی کرده‌اید؟» اظهار داشت:‌ تمامی سناریوها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، اما بنای وزارت کشور این است که از آبان‌ماه وارد فرآیند انتخابات شویم و همان موقع هم زمان‌بندی انتخابات و زمان ثبت‌نام‌ را اعلام خواهیم کرد.