kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

پیکر مطهر 127 شهید دفاع مقدس در 23 استان تشییع و خاکسپاری شد

پیکر مطهر 127 شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای 23 استان کشور تشییع و خاکسپاری شد.

سرویس شهرستان‌ها:

به گزارش خبرنگار کیهان از قم پیکر پاک 8 تن از شهدای دفاع مقدس و دو تن از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) دیروز و همزمان با سالروز شهادت  امام جعفر صادق(ع) با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شدند.
در این مراسم پیکرهای 4 تن از شهدای گمنام و همچنین 2 تن از شهدای تازه تفحص شده و 2 شهید مدافع حرم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از طواف بر گرداگرد مضجع شریف کریمه اهل بیت و اقامه نماز به امامت آیت‌الله سیدمحمد سعیدی متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای خاکسپاری به پادگان شهید مصطفی خمینی و شهر قنوات و قطعه شهدای مدافع حرم در بهشت معصومیه منتقل شدند.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، پیکر 5 تن از شهدای دفاع مقدس دیروز تشییع شد.
3 تن از شهدای گمنام از مجموع 5 شهید گمنام، در پارک شمیم پایداری تبریز و 2 شهید شناسایی شده به نامهای «مرتضی اعلایی اسفنجانی» و «جعفر سلیمانی»، در گلزار شهدای این شهر، به خاک سپرده شدند.
جعفر سلیمانی و مرتضی اعلایی اسفنجانی از شهدای تیپ 40 ارتش می‌باشند که در عین‌خوش عراق تفحص شدند.
شهید سلیمانی در سال 66 و شهید اعلایی در سال 67 به شهادت رسیدند.
همزمان با تشییع شهدا در تبریز دو شهید گمنام در شهر آق‌کند میانه نیز تشییع شدند.
شهدای گمنام این دو شهر مربوط به عملیات خیبر و بدر هستند.
گزارش خبرنگار کیهان از اردبیل نیز حاکی است: پیکر پاک شهید سیدناصر ناصری با حضور مردم ولایتمدار بخش هشتچین خلخال تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر پاک این شهید والامقام که پس از گذشت 33 سال از شهادت وی شناسایی شده است همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت به طرز باشکوهی در بخش هشتچین خلخال تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید سیدناصر ناصری در سال 62 در جزیره مجنون به شهادت رسید.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از اصفهان پیکر مطهر شهید حجت‌الاسلام خبیرانی در اصفهان تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده شد.وی که از بسیجیان دفاع مقدس بود در عملیات بدر و در منطقه هورالعظیم به شهادت رسید و پس از 34 سال پیکرش پیدا و به میهن اسلامی بازگشت.
مردم یزد نیز پیکر 3 شهید گمنام در سنین 20 تا 22 سال در عملیات‌های کربلای 5 - والفجر 8 و والفجر 4 به شهادت رسیده بودند را تشییع کردند. پیکر یکی از این شهیدان در حوزه علمیه خواهران فاطمهًْ‌الزهرای اردکان و پیکر دو  تن دیگر در تپه نورالشهدای بخش ندوشن شهرستان میبد خاکسپاری شد.
در شهر صدرای شیراز نیز پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام تشییع و خاکسپاری شدند.
این دو شهید که 18 و 19 ساله بودند در عملیات رمضان در سال 61 و عملیات بدر در سال 62 به شهادت رسیدند. پیکر این دو شهید در بوستان شهدای گمنام به خاک سپرده شدند. 11 شهید دیگر در بخش‌های مختلف استان فارس دیروز تشییع و خاکسپاری شدند. پیکر پاک شهید حیدر یزدانی از شهدای دفاع مقدس هم پس از 35 سال در زادگاهش روستای قلعه سفید از توابع شهرستان دشتستان بوشهر به خاک سپرده شد. وی از نیروهای پاسدار کمیته انقلاب اسلامی بود و در مهر ماه سال 59 در خرمشهر به شهادت رسید. پیکر پاک شهید کرامت‌‌الله افسرده یکی از شهیدان دفاع مقدس اهل فارس نیز پس از 33 سال شناسایی شد. این شهید در عملیات حاج عمران شهید شد.
گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است دیروز در بندر ترکمن پیکر 3 شهید گمنام تشییع و در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شد و در گرگان نیز پیکر 6 شهید در حسینیه غدیر ستاد فرماندهی سپاه نینوای استان خاکسپاری شد و در کلاله نیز پیکر 2 شهید گمنام در میدان بسیج این شهر خاکسپاری شد. در شهر ترکالکی شهرستان گتوند هم پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس تشییع و در بوستان دولت شهر ترکالکی به خاک سپرده شدند. این دو شهید 19 و 22 ساله در عملیات بدر در شرق دجله و خیبر در منطقه مجنون به شهادت رسیدند.
همچنین پیکرهای 9 شهید دفاع مقدس در شهرهای گیلان تشییع و خاکسپاری شد. یک شهید در منطقه چاقچیر رودسر در مسجد جامع این منطقه به خاک سپرده شد. این شهید حمیدرضا رحیمیان نام دارد. پیکر ایرج فلاح ابراهیم‌پور نیز در گلزار شهدای آستانه اشرفیه خاکسپاری شد. این شهید در سال 67 در عملیات مرصاد و در منطقه شرهانی شهید شد.
همچنین پیکر دو شهید گمنام در بخش خشکبیجار شهرستان رشت و دو شهید گمنام دیگر در رضوانشهر و 2 شهید در گوراب زرمیخ صومعه‌سرا و یک شهید دیگر در حسن رود انزلی تشییع و به خاک سپرده شدند.
مردم بیرجند در خراسان جنوبی نیز پیکر 2 شهید دفاع مقدس را تشییع کردند یکی از این شهیدان در سال 65 در عملیات کربلای 4 در جزیره ام‌الرصاص در سن 16 سالگی به شهادت رسید و همچنین شهید محمد دهقانی نیز سال 67 در منطقه شرهانی شهید شد.
استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، تهران، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، مرکزی، همدان، لرستان و یزد میزبان پیکر مطهر و معطر 127 شهید دوران دفاع مقدس در 23 استان بود.