kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


    نجات کوهنوردان
گچساران- ایرنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 16 کوهنورد مفقودی این استان در ارتفاعات کوه دنا پیدا شدند.
مسعود مثنوی افزود: این کوهنوردان که عصر جمعه در 12 کیلومتری شهر سی سخت در منطقه جان پناه، مسیر را گم کرده بودند از سوی امدادگران پیدا شدند.
وی با بیان اینکه تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد در دو حادثه دیگر به افراد گرفتار به آنها امدادرسانی کرده است گفت: در یکی از این حوادث کوهنورد بوشهری در ارتفاعات دنا از توابع این استان از مرگ حتمی نجات یافت.
مثنوی بیان کرد: این مرد به دلیل ایست قلبی در ارتفاعات برفی «کرمو» دچار عارضه تنفسی شدید شده بود که پس از امداد و نجات اولیه به بیمارستان منتقل شد.

دستگیری کلاهبردار
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس آگاهی استان و اعلام اینکه فردی کلاهبردار مقدار یک هزار متر مربع زمین مسکونی وی را با قولنامه جعلی به فرد دیگری فروخته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «عباس نظری» در ادامه افزود: با تحقیقات به عمل آمده کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی لرستان، اظهار داشت: متهم با ارائه ادله و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اذعان کرد، با تنظیم قولنامه و جعل امضاء و اثر انگشت مالک، زمین را به فرد دیگری فروخته است.
نظری گفت: با کشف کلاهبرداری دو میلیارد ریالی، متهم همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف برنج قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی چابهار گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان با دریافت خبری مبنی بر حمل کالای برنج فاقد مجوز قانونی توسط یک دستگاه تریلر در محور خروجی شهرستان چابهار بلافاصله به محل عزیمت کردند. سرهنگ «محمد نوربخش» بیان کرد: مأموران با رد زنی‌های پلیسی خودرو را شناسایی و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی چابهار تصریح کرد: در بازرسی  دقیق از این تریلر 27 تن برنج قاچاق به ارزش، یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.

کشف کالای قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سمیرم گفت: مأمورین ایست و بازرسی شهید رئیسیان این فرماندهی حین کنترل در محور سمیرم به شهرضا به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و خودرو را متوقف کردند. سرهنگ علی براتی با بیان اینکه خودرو فاقد هر گونه بارنامه و مدارک معتبر گمرکی بود گفت: در بازرسی دقیق از خودرو تعداد دو هزار و 400 دستگاه چای‌ساز خارجی قاچاق به همراه تعداد 7 کارتن لوازم جانبی آن به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد. وی گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

آتش در مرتع
کرمانشاه- ایرنا: مدیر کل محیط زیست استان  کرمانشاه اعلام کرد: پنج هکتاراز مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده بیستون عصر جمعه در آتش سوخت.
غلامحسین کاظمی افزود: علت این آتش‌سوزی عامل انسانی بوده است.
وی اظهار کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست و جمعی از کوهنوردان داوطلب این آتش‌سوزی را که در یک منطقه صخره‌ای و صعب‌العبور روی داده بود؛ خاموش کردند. کاظمی افزود: بالگرد پایگاه هوانیروز کرمانشاه نیز در مهار این آتش‌سوزی نقش داشت.

تاراجگران اشیاء عتیقه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی گفت: مأموران اطلاعات هنگ مرزی جلفا با اطلاع از قصد چند قاچاقچی برای معامله تعدادی اشیاء باستانی بلافاصله بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ «محمد علی بختیاری» افزود: مأموران با تشدید اقدامات اطلاعاتی و طرح‌ریزی عملیاتی موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه قاچاقچیان را دستگیر کنند.
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این عملیات چند قطعه اشیاء عتیقه شامل شمشیر، سکه‌های فلزی، ظروف فلزی و سفالی، سنجاق سر و سرنیزه کشف شد.
سرهنگ «بختیاری» در خاتمه گفت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این اشیاء را مربوط به دوره هزاره اول اعلام و ارزش ریالی آنها را 30 میلیارد و 560 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

هندورابی لرزید
کیش- خبرنگار کیهان: جانشین ستاد بحران مدیریت جزیره کیش از وقوع زلزله 4/8 ریشتری در جزیره هندورابی خبر داد.
وی گفت: این زلزله باعث شد که جزیره کیش نیز لرزش خفیفی داشته باشد ولی خوشبختانه این زمین لرزه هیچگونه خسارات مالی و جانی در پی نداشت.این زمین لرزه در عمق 22 کیلومتری زمین و در فاصله 16 کیلومتری جزیره هندورابی رخ داد.

آخرین آب تنی
زاهدان- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: به دنبال بارندگی و ذخیره آب در سد خاکی کتوکان، پسر بچه 6 ساله با شنا در این آب‌ها غرق شد.
 خان محمد بامری افزود: این پسربچه ظهر جمعه با سایر هم سن و سالانش برای آب‌تنی به سد خاکی رفته بود که جان خود را از دست داد. وی گفت پیکر این کودک توسط اهالی روستای کتوکان از آب بیرون کشیده شد.
 
اسباب بازی قاچاق به مقصد نرسید
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان «شهرضا» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار اسباب‌بازی که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله اسباب‌بازی خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی ارزش محموله توقیف شده را یک میلیاردو 500 میلیون ریال دانست و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

تصادف مرگبار
شهرکرد- ایرنا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد 2 خودرو سواری در جاده شهرکرد- خوزستان سه کشته و 6 مصدوم برجا گذاشت.محسن ابراهیمی افزود: این حادثه ظهر جمعه حوالی شهرکیان به طاقانک در شهرستان شهرکرد بین 2 دستگاه خودرو سواری زانتیا و پژو رخ داد که در این حادثه سه تن کشته و 6 نفر مصدوم شدند.وی گفت: پس از اعلام این حادثه به اورژانس 115 چهار دستگاه آمبولانس به محل اعزام وپس از اقدامات پیش بیمارستانی مصدومان این حادثه را برای ادامه درمان به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل کردند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور اعلام نشده است.