kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

تلاش جشنواره تئاتر بسیج برای کادرسازی و تربیت نیروی جوان (اخبار ادبی و هنری)

مدیرعامل سازمان بسیج هنرمندان در نشست خبری جشنواره تئاتر بسیج گفت: بحث کادرسازی و تربیت نیروی جوان و تولید اثر از برنامه‌هایی است که ما آن را دنبال می‌کنیم.


غلامرضا منتظری افزود: در این جشنواره تلاش شده است که از زمان تولد یک اندیشه برای تبدیل شدن یک طرح به یک نمایشنامه آموزش‌های لازم به کسانی که برای ما طرح‌هایشان را ارسال می‌کنند، ارائه بشود.
مدیرعامل سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: پس از پایان جشنواره نیز برای افرادی که آمادگی خودشان را برای این عرصه اعلام کرده‌اند اما پذیرفته نشدند، دوره‌های تخصصی داریم چرا که وظیفه خود می‌دانیم تا زمینه رشد و بالندگی چهره‌های مستعد را فراهم کنیم. تلاش شده است که رویکرد نوینی برای نگارش یک اثر نمایشی پیش گرفته شود و از آثار کلیشه‌ای حذر می‌کنیم چرا که وقت آن رسیده تا قدم نوینی برای تحول این حوزه برداریم.
 کوروش زارعی، دبیر جشنواره دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج هم در این نشست گفت: ما به دنبال تربیت نیرو برای هنر انقلاب هستیم. پس طی فراخوانی اعلام کردیم که طرح‌ها ارسال شود. ۹۱۰ طرح از استان‌های مختلف به دست ما رسید. بیشترین سهم را استان اصفهان با ۱۱۰ طرح داشت. خراسان رضوی ۵۰ اثر و گیلان و آذربایجان شرقی با ۳۵ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی درباره زمان‌بندی جشنواره نیز توضیح داد: مهلت ارسال طرح‌ها تا دهم تیر بود و تا نیمه مرداد نتایج بازخوانی‌ها اعلام می‌شود. پایان شهریور نیز مهلت ارسال متون نگارش شده است. گروه‌ها تا آبان برای مرحله آماده‌سازی و بازبینی نمایش‌ها فرصت دارند و تا پایان آذر نیز کارها باید در استان‌ها اجرای عمومی بشوند. جشنواره نیزدر بهمن برگزار می‌شود.