kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
ظریف در دیدار با رئیس جمهور غنا :

آماده همکاری با غنا برای مبارزه با تروریسم هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهوری غنا از آمادگی کشورمان برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری خبر داد.



محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان  در ادامه سفر خود به غرب آفریقا روز سه شنبه در دیداربا  «جان درامانی ماهاما»  رئیس جمهور غنا ضمن ابلاغ سلام گرم حسن روحانی  اظهار کرد:  فصل جدیدی از روابط بسیار خوب بین ایران و غنا آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه آماده همکاری با غنا در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری هستیم، افزود: همکاری‌های دوجانبه در سطح بسیار خوبی قرار دارد و همکاری‌های چندجانبه ما هم در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بسیار خوب و نزدیک است.
ظریف تاکید کرد: هیئت تجاری همراه من از بزرگترین هیأت‌ها در سالهای اخیر است. آنها آماده بسط و تعمیق همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با غنا هستند.
جان درامانی ماهاما نیز در این دیدار گفت: من بعد از توافق هسته‌ای با مقام‌های ایران دیدار داشتم و دیدارم موفقیت‌آمیز بود.
 وی افزود: حضور ایران در غنا در بخش‌های مختلف به ویژه بخش پزشکی و دایر کردن کلینیک هلال احمر سازنده است.
رییس‌جمهور غنا ابراز داشت: ما می‌توانیم در زمینه نفت، گاز، کشاورزی و آموزش و پرورش همکاری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: جنگ در سوریه راه حل نظامی ندارد بلکه از اقدامات سیاسی در این زمینه حمایت می‌کنیم.
به گزارش ایسنا همچنین وزیر خارجه کشورمان با ادواردو آداجاهو رئیس مجلس کشور غنا دیدار کرد و گفت افتخار دارم با هیئت بزرگ تجاری ایرانی به غنا آمده‌ام.
وی با تاکید بر روابط نزدیک دو کشور ایران و غنا اظهار کرد: ما روابط نزدیکی در صحنه‌های بین‌الملل داریم و خواهان گسترش روابط هستیم.
ادواردو آداجاهو رئیس مجلس غنا نیز در این دیدار گفت: من سال ٢٠١٤ به تهران و اصفهان آمدم و پیشرفت و توسعه این شهرها مرا تحت تأثیر قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: ایران چیزهای زیادی برای عرصه به جهان و غنا دارد.
همچنین «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام سفری شش روزه به چند کشور در غرب آفریقا،  بعد از غنا وارد کوناکری پایتخت  گینه شد.