kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
حجت‌الاسلام ذوالنور مطرح کرد

دستگاه دیپلماسی قاطعانه پاسخ یاوه‌گویی سعودی‌ها را بدهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی‌ها می‌سوزند از اینکه نفوذ معنوی انقلاب اسلامی باعث پیوند و تحول در منطقه شده است، آنها با همه هزینه‌ها ی گزافی که دارند به اهداف خود نمی‌رسند.



حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به دروغ‌پردازی و اتهامات واهی عربستان سعودی در نشست سران عرب مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، اظهار کرد: حکومت عربستان سعودی و حکام سعودی هیچ گاه استقلال نداشتند و معمولا بقا و دوام شان به حالت انگلی بوده و خودشان را به سران نظام سلطه وصل کردند تا بقا و دوام شان تضمین شود.
وی با بیان اینکه تامین مخارج آمریکا در منطقه برای جنگ‌های مختلف با استفاده از دلارهای نفتی، از دیگر وظایف سعودی‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: عربستان سعودی در راستای تغییر راهبرد آمریکا به راهبرد تغییر از درون، نقش محوری خود در جهت اجرای راهبرد جنگ نیابتی در منطقه را برای استکبار بازی می‌کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تأثیرات انقلاب اسلامی و الگوگیری کشورهای منطقه از آن و بیداری اسلامی مانع جدی بر سر راه زیاده خواهی سعودی‌ها است. آنها الگوگیری نهضت‌های آزادی بخش منطقه‌ای از ایران را به عنوان تروریسم و مداخله در امور سایر کشورها تلقی می‌کنند اما جمهوری اسلامی بر خلاف میل هیچ حاکمیتی در منطقه حرکت نکرده و بدون خواست ملت‌ها اقدامی نمی‌کند.
وی با بیان اینکه آنها می‌سوزند از اینکه نفوذ معنوی انقلاب اسلامی باعث چنین پیوند و تحولی در منطقه شده است، گفت: اما آنان با همه هزینه‌های گزاف خود به اهدافشان نمی‌رسند لذا سعی دارند با فرافکنی توجهات را به سمت جمهوری اسلامی جذب کنند و انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه بگیرند.
ذوالنور با بیان اینکه سعودی ها در دنیا و افکار عمومی آبرویی ندارند، اظهار کرد: امروز کودک کشی آنها در یمن، کشتن مردم بی‌دفاع در سوریه و همپیمانی آنها با نظام سلطه باعث شده کسی به آنها اعتنایی نداشته باشد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی و مردم در اجرا و تحقق اهداف انقلاب اسلامی استوارند، تصریح کرد: این هیاهو و سر و صدا‌ها تاثیری نمی‌گذارد، همه می‌دانند که وقتی یک دزدی در حال فرار کردن است داد می‌زند دزد دزد که توجه دیگران را از خود سلب و به دیگران معطوف کند؛ به همین خاطر عربستان سعودی این کار را می‌کند.
وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید قاطعانه پاسخ یاوه گویی‌های سعودی‌ها را بدهد، تصریح کرد: چه این کار عربستان تاثیری در افکار عمومی جهان داشته باشد و چه نداشته باشد جمهوری اسلامی باید قاطعانه و محکم از حقوق خود دفاع کند، اگر ما در مقابل فرافکنی‌ها و دروغ پردازی‌های سعودی‌ها کوتاه بیاییم به‌طور یقین جسارت آنها بیشتر خواهد شد. بنابر این دیپلماسی ما باید فعالانه و به موقع پاسخ مناسب را به طرف مقابل بدهد.