kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

سخنگوی دولت باید غصه فریدون را بخورد یا بیت‌المال را؟!(خبر ویژه)

سخنگوی دولت در اظهاراتی مظلوم‌مابانه و توأم با فرافکنی گفته است دیدید با حسین فریدون چه کردند؟


نوبخت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره دستیار ویژه رئیس جمهور و هجمه‌ای که نسبت به او صورت گرفته است، تصریح کرد: فقط ایشان مشمول عنایات برخی منتقدان نیستند بلکه همه ما مشمول هستیم. البته انتقاد حق رسانه‌هاست اما در جاهایی که تهمت باشد ما خود را موظف می‌دانیم که جواب بدهیم. به همین دلیل در یکی از همین مسائل من بلافاصله به قوه قضائیه شکایت کردم، هر چند روحیه ما ماجراجویی و دعوا نیست. نوبخت اضافه کرد: عمده مباحث این روزها بحث‌های ادامه تحصیل آقای فریدون است که وزارت علوم خود را موظف به دادن بیانیه می‌داند. مراجع نظارتی، قضائی و امنیتی هم مسائل را کنترل می‌کنند و اگر موضوعی باشد صراحتاً اعلام خواهد شد. اما دیدیم وقتی چند روز ایشان به خاطر همین تحصیلات در انظار نبودند چه داستانی به پا شد و بعداً مشخص شد که نادرست بوده است. بهتر است تشویش اذهان نکنیم و لکه‌ای را به کسی نچسبانیم. چرا که بعد از آنکه کذب بودن آن مشخص می‌شود بسیاری از آنها که خبر اولیه را شنیده بودند تکذیب را نمی‌شنوند و این کارها غیراخلاقی است و با آموزه‌های اسلامی که برخی از همین رسانه‌ها آن را فریاد می‌زنند، خیلی فاصله دارد.
این سخنان در حالی است که اولاً تخلف فریدون در ماجرای تحصیل در دوره دکتری دانشگاه شهید بهشتی محرز شده است. ثانیاً مسئله آقای فریدون فراتر از این یک قلم تخلف، اصرار و فشار بر انتصاب علی صدقی به ریاست بانک رفاه (دریافت کننده حقوق و پاداش 734 میلیونی) در حالی است که سازمان بازرسی رسماً و مستنداً به فریدون خبر داده بود صدقی در زمان مدیریت بانک ملی دارای تخلفات سنگین و عدیده بوده است.
با این اوصاف به نظر می‌رسد دولتمردانی که مدعی شدند در برخورد با حقوق‌های نامشروع و مفاسد دیگر با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌اند، صرفاً تعارف کردند و اتفاقاً اخوت‌ها و رفاقت‌های محکمی در میان است.