kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران هشدار داد

وجود اسانس‌های شیمیایی مضر در چای عطردار

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران گفت: عطر زیاد چای نشان‌دهنده اسانس‌های شیمیایی، ضرر بیشتر و کیفیت پایین آن است.



به گزارش فارس،‌ زوبین امیری گفت: در نقاط مختلف دنیا چای عطری خیلی کم‌ مصرف می‌شود، مردم جهان اغلب چای را بنابر ذائقه به طور خالص با اصالت‌های مختلف مثل چین، هندوستان، ویتنام، تایوان و غیره استفاده می‌کنند.
امیری با اشاره به اینکه نوع تبلیغات در سال‌های گذشته انتظار مردم نسبت به چای باکیفیت را تغییر داده است، افزود: تا دهه 60، هشتاد درصد چای‌ تولید شده  در کشور به مصرف داخلی می‌رسید، در آن زمان 60 هزار تن چای در سال تولید می‌شد و امروز این رقم به 20 هزار تن رسیده است، در حالی‌که در آن سال‌ها جمعیت ایران 30 میلیون نفر و در حال حاضر 80 میلیون است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر چای‌های بی‌کیفیت و عطردار وارد بازار شد که بر اساس تبلیغات فراوان انتظار مردم را نسبت به چای باکیفیت تغییر دادند و این تفکر که هر چه عطر چای بیشتر باشد بهتر است را به مردم القا کردند، در حالی‌که عطر زیاد چای نشان‌دهنده اسانس‌های شیمیایی و ضرر بیشتر و کیفیت پائین آن است.
عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران  تصریح کرد: ذائقه مردم از دهه 60 در مورد چای تغییر کرد و مردم آگاهی خود را به یک چای خوب از دست دادند و زمانی که به مدت زیاد آن را مصرف کردند آن را به عنوان چای خوب پذیرفتند.