kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

کشف دو هزار و 672 کیلوگرم مواد مخدر

ماموران نیروی انتظامی در چند عملیات جداگانه در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، سمنان، خوزستان، گلستان و قم موفق شدند دو هزار و 672 کیلو و 500 گرم مواد مخدر کشف کنند.



به گزارش خبرگزاری‌ها، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران این فرماندهی از انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر از استان خراسان جنوبی به سمت مشهد اطلاع پیدا کردند لذا در مسیر تردد خودروی حامل مواد مخدر مستقر شدند. سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری افزود: ماموران تریلر حامل مواد مخدر را در محور رشتخوار شناسایی و متوقف کردند و در بازرسی  از این تریلر موفق شدند 766 کیلوگرم تریاک و 152 کیلوگرم حشیش کشف کنند. امیری تصریح کرد: در این ارتباط 3 نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند. از سوی دیگر فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان پارسیان واقع در استان هرمزگان گفت: ماموران دریابانی این شهرستان 500 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از قاچاقچیان کشف و ضبط کردند.
سرهنگ جمشید رحیمی افزود: این میزان مواد مخدر ساعت 6 بامداد دیروز از دو دستگاه خودروی پژو پارس و پژو 405 کشف شد و در این راستا سه نفر  نیز متهم دستگیر شدند.
رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس هم اعلام کرد: 209 کیلو و 500 گرم حشیش طی سه عملیات جداگانه در فارس کشف شد. سرهنگ محمدجعفر تولایی افزود: این میزان مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه خودروی پژو پارس، یک دستگاه تریلر و یک دستگاه وانت  نیسان کشف شد و در این رابطه 5 قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. فرمانده انتظامی شهر بابک استان کرمان نیز از درگیری ماموران انتظامی این شهرستان با قاچاقچیان مسلح خبر داد و گفت: ماموران موفق شدند در این عملیات 142 کیلوگرم مرفین کشف و ضبط کنند. سرهنگ علی زمانی افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و دو قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از سمنان، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در عملیات مشترک با ماموران انتظامی استان قم 100 کیلو تریاک از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. سرتیپ روح‌الامین افزود: این میزان مواد مخدر در دو دستگاه خودروی سمند جاسازی شده بود.
دادستان عمومی و  انقلاب اندیمشک گفت: یک باند قاچاق مواد مخدر در اندیمشک متلاشی و از اعضای آن مقدار هفت کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه کشف شد. صادق جعفری چگنی افزود: اعضای این باند، مواد مخدر را به صورت ماهرانه‌ای در یک دستگاه خودرو جاسازی کرده و از ورودی شهرستان اندیمشک قصد انتقال آن به استان‌های جنوبی کشور را داشتند که به دام ماموران افتادند.
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: سه نفر از عوامل اصلی این باند قاچاق مواد مخدر دستگیر و از آنان یک دستگاه خودرو سواری کشف و ضبط شد.
سرپرست شهرستان میرجاوه استان سیستان ‌و بلوچستان هم از کشف 181 کیلوگرم حشیش در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار مواد افیونی در یکی از خانه‌های خالی از سکنه شهرستان میرجاوه دپو شده بود. فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: ماموران این فرماندهی با متوقف ساختن یک دستگاه خودروی زانتیا موفق شدند 115 کیلوگرم حشیش از آن کشف کنند. سرهنگ علی‌اکبر جاویدان افزود: در این رابطه 3 قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به عبور یک محموله سنگین مواد مخدر از این استان گفت: ماموران خودروی راه پاک‌کن و خودروی حامل مواد مخدر را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار دادند. سرهنگ غلام‌ عباس بلفکه افزود:  ماموران در عملیات تعقیب و گریز این خودروها موفق شدند آنها را متوقف سازند و در بازرسی از خودروهای حامل مواد مخدر 500 کیلوگرم تریاک کشف کنند. به گفته وی، در این عملیات 4 قاچاقچی دستگیر شدند.