kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
معاون وزیر کشور اعلام کرد

آغاز اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور اعلام کرد: بیش از 80 درصد فرمانداران و بخشداران از نیروهای وزارت کشور هستند.


همدان- خبرنگار کیهان:

جواد ناصریان در همایش معاونان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران کل اداری و مالی استانداری‌های سراسر کشور در همدان افزود: پیش از این 80 درصد پست‌های مرتبط با وزارت کشور به نیروهای خارج از این وزارتخانه واگذار شده بود.
وی ادامه داد: اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96، از هم اکنون شروع شده است و سعی می‌شود که منابع مالی کافی برای این انتخابات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تخصیص یابد.
ناصریان در ادامه یادآور شد: طرح جمع‌آوری و فروش خودروهای گران‌قیمت استانداری‌ها در حال اجراست و تعداد 10 دستگاه از این خودروها تاکنون به فروش رفته و تا چند ماه آینده خودروهای سبک‌تر به استانداری‌ها واگذار می‌شود.
وی سپس به تفکیک ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از استانداری‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش وزارت کشور بر این است که این تغییر و تفکیک با کمترین آسیب و مشکل انجام شود.
در این همایش مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور اعلام کرد: پس از ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با استانداری‌ها، بیش از 3 هزار پست با عناوین و ساختار جدید به استانداری‌ها اضافه شد و اکنون که قرار بر تفکیک مجدد شده است بازگشت همه پست‌های مذکور به سازمان امکان‌پذیر نیست.
ژاله فرامرزیان افزود: پس از بروز اختلافات و مشکلاتی بر سر نحوه تغییرات و بازگشت پست‌ها، در نهایت توافق شد تا 169 پست در استانداری‌ها باقی بماند که از این تعداد 90 مورد برای فرمانداری‌ها در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: ادغام روابط عمومی استانداری‌ها با اداره کل دفتر استاندار و حذف دفتر توسعه دولت الکترونیک از استانداری، مدنظر سازمان مدیریت است که ما سعی داریم این دو اتفاق روی ندهد.
فرامرزیان خاطرنشان ساخت: ساختار تشکیلات تفصیلی استانداری‌ها آماده شده و به زودی برای آنها ابلاغ و ارسال خواهد شد.