kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
به منظور ساخت مجتمع مسکونی

12 هکتار از پارک جنگلی منطقه سرخرود مازندران فروخته شد

اهالی منطقه سرخرود استان مازندران طی یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور خواستار بازگرداندن پارک جنگلی شهدای ملاکلا به منابع طبیعی استان مازندران شدند.


به گزارش تسنیم، سینا زروان، فعال محیط زیست گفت: اخیراً 12 هکتار از جنگل‌های 19 هکتاری منطقه سرخرود که به درخواست اهالی منطقه، پارک جنگلی شهدای ملاکلا نام گرفته بود به مبلغ 600 میلیون تومان به منظور ساخت مجتمع مسکونی فروخته شده است.
وی افزود: ابتدا مدعی شدند این 12 هکتار در اختیار تعاونی مسکن کارکنان وزارت اطلاعات قرار گرفته اما این ادعا پس از مکاتبه با وزارت اطلاعات مورد تکذیب قرار گرفت.
زروان ادامه داد: اهالی منطقه بارها اعتراض خود را نسبت به قطع درختان پارک جنگلی شهدای ملاکلا که به منظور ایجاد بستر لازم برای فروش این اراضی از بین برده شده‌اند اعلام کردند و بارها مورد تهدید قرار گرفته‌اند اما همچنان با تمام قوا در برابر تصرف این پارک جنگلی قدیمی مقاومت می‌کنند.
این فعال محیط زیست از ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهوری مبنی بر درخواست بازگرداندن جنگل شهدای ملاکلا به منابع طبیعی استان مازندران خبر داد.
در این نامه مالکان شهرک‌خانه دریا و ساکنان روستای ملاکلا از رئیس جمهور خواستند که برای حفظ منابع طبیعی ملی و حفظ جنگل 19 هکتاری منطقه سرخرود و حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از ساخت و ساز و ابطال سند صادره که به شخصی به نام حسین رحمان‌زاده در اردیبهشت سال 94 انتقال داده شده و بازگشت اراضی جنگلی به منابع طبیعی استان دستور مقتضی را صادر کند.