kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

اخبار کوتاه



پیگیری سرنوشت شیخ زکزاکی در سفر ظریف به نیجریه
حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آغاز سفر آفریقایی وزیر امور خارجه و حضور وی در نیجریه تاکید کرد: این قبیل سفرها می‌تواند مقدمه‌ای برای تقویت صدور پیام انقلاب اسلامی در جهان باشد و به طور خاص مسئله سرنوشت شیخ زکزاکی نیز پیگیری شود که با توجه به مجموع مواضع و اظهارات، حتما وضعیت شیخ زکزاکی در این سفر مطرح خواهد شد، بنابراین ماهیت این سفرها می‌تواند مثبت باشد.

برای پالایش مدیران فاسد نیاز به انقلاب است
محمد دهقان نقندر نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در میان جمعی از بسیجیان شاندیز اظهار داشت: آن دسته از مسئولینی که به خاطر دنیاطلبی و پول‌پرستی به جان اموال مردم افتاده‌اند، از راه امام و انقلاب جدا شده‌اند و به هیج وجه در برابر دشمنان انقلاب اسلامی ذره‌ای مقاومت نخواهند کرد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: فساد اقتصادی مانند بلایی به جان نظام افتاده است و اگر با این بلیه مبارزه جدی نشود و انسان‌های فاسد از درون نظام اسلامی پالایش نگردند، خطر بزرگی کشور و انقلاب ما را تهدید خواهد کرد.

رؤسای قوا از برخورد شعاری خودداری کنند
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی و صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره این موضوع اظهار کرد: رؤسای قوای سه‌گانه باید از برخورد شعاری با موضوع دریافت‌های کلان خودداری کرده و برخورد قانونی، حقوقی و قضایی با متخلفان داشته باشند.

توانمندی هوانیروز در انجام همه ماموریت‌ها
امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین رونمایی از شبیه‌ساز متحرک بالگرد تاکتیکی 209، یکی از مأموریت‌های اصلی نیروهای مسلح را حفظ آمادگی‌های دفاعی و نظامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) در مسیر درست گام برمی‌دارد و تاکنون هیچ مأموریتی به این یگان واگذار نشده که در انجام آن ناتوان باشد.

دولت موضع مناسبی بگیرد
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده مردم  آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان  در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابی بحرین و احتمال محاکمه وی در روزهای آینده، گفت: سلب تابعیت و  محاصره خانه وی نشان از مظلومیت این عالم بزرگوار و  ظلم فاحش آل خلیفه نسبت به این شخصیت بزرگ انقلابی است.
وی تصریح کرد:  دولت ایران باید در مقابل ستمگریها و ظلم‌های آل خلیفه موضع مناسبی را بگیرد ضمن آنکه در مجامع بین‌المللی این مسئله را مطرح و رسماً محکوم کند.

مصوبه دولت درباره بدهی‌های برخی شرکت‌ها
به گزارش فارس با تصمیم هیئت وزیران، مطالبات برخی شرکت‌ها با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی تهاتر می‌شود.