kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
گرامیداشت مسعود شجاعی طباطبایی برگزار شد

مرد شماره یک کاریکاتوریست‌های ضد صهیونیسم(اخبار ادبی و هنری)

مراسم تجلیل از سیدمسعود شجاعی کاریکاتوریست جبهه فرهنگی انقلاب و مدیرمسئول نشریه «کیهان کاریکاتور» صبح دیروز (چهارم مرداد) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.


محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم، شجاعی طباطبایی را مؤسس کارهای بزرگ در بخش هنر انقلاب معرفی کرد و گفت: متأسفانه او در بیرون از مرزهای ایران بیش از داخل شناخته شده است.
وزیر اسبق ارشاد افزود:  شجاعی طباطبایی از زمره هنرمندان روشنفکر است، اما روشنفکری وی سبب نشده که تنبل باشد و با مردم کشور خودش و دیگر جاهای عالم احساس همدردی نکند. این روشنفکری منجر نشده که او نسبت به اعتقادات مردمش بی‌تفاوت باشد و برج عاج‌نشین شود.
به گفته صفارهرندی؛ امضای شجاعی طباطبایی در نزد هنرمندان دنیا معتبر است. او جزو چهره‌هایی است که در دنیا به عنوان چهره تراز یک هنر شناخته می‌شود و کارهای او را دنبال می‌کنند و برای دعوت‌هایش اعتبار قائل‌اند. او روشنفکری است که در لحظات ضرورت به داد کشور، مکتب و ایدئولوژی خود می‌رسد. در روزگاری که عده‌ای از هنرمندان به دلیل تحت‌الحمایه بودن سلمان رشدی توسط قدرت‌های خارجی و تقبیح حکم ارتداد و اعدام او توسط برخی افراد، دست از کار در این زمینه کشیدند و احتیاط کردند، شجاعی طباطبایی آستین بالا زد و در این زمینه کار کرد و اتفاقاً چهره شدن او از همان زمان آغاز شد.
مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم هم با بیان «به‌دلیل تلاش‌های شجاعی، استاد مسلم گرافیک از مدت‌ها پیش در صدد برگزاری این نشست در خبرگزاری بودیم»، گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل برگزاری این مراسم، کلامی است که رهبر معظم انقلاب درباره ارزش کار ایشان در برگزاری دو دوره مسابقه کاریکاتور هولوکاست فرمودند. ایشان فرمودند که این کار خیلی عالی بود. این جمله رهبر معظم انقلاب خیلی پیام داشت و نشان می‌دهد که برگزاری این دو مسابقه درباره هولوکاست، کاری سنجیده، انقلابی و هوشمندانه بود. نظر رهبر معظم انقلاب، مدال افتخاری است که بر سینه این هنرمند انقلابی می‌درخشد.
حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه، نیز با بیان اینکه شجاعی طباطبایی از جمله هنرمندان متعهدی است که در عرصه هنر و جهاد کبیر در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل می‌کند، افزود: هرچند اگر برخی از مسئولان ما کج‌فهمی‌ می‌کنند، اما این تعارض باقی است و تا زمانی که آنها ظلم می‌کنند، ما جلوی آنها خواهیم ایستاد. شجاعی طباطبایی از جمله فرماندهان این عرصه جنگ نرم است.
سیدمسعود شجاعی طباطبایی هم در مراسم بزرگداشت خود گفت: من سرباز کوچک ولایت و آماده خدمت به انقلاب هستم.