kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

حوادث کوتاه از کشور


    حمل مرفین با کامیون
 اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر قصد دارد یک محموله را از شرق کشور به استان اصفهان وارد کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. سرتیپ عبدالرضا آقاخانی ضمن اشاره به اینکه کامیون حامل مواد توسط ماموران شناسایی و متوقف شد، بیان داشت: خودرو مورد بازرسی دقیق قرار گرفت که مقدار 133 کیلو و 300 گرم ماده مخدر مرفین که به طرز ماهرانه‌ای در اتاق بار جاساز شده بود کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مرگ 2 کودک با آتش‌بازی
بندرعباس - خبرگزاری صدا و سیما: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس گفت: بازی دو کودک با وسائل آتش‌زا در شهرک پیامبر اعظم(ع) بندرعباس سبب شد واحد مسکونی آنان به آتش کشیده شود. حسن امینی‌زاده افزود: آتش‌سوزی از آشپزخانه شروع شد و با پخش دود در اتاق‌ها دو کودک 4 و 9 ساله جان خود را از دست دادند. وی تصریح کرد: هنگام آتش‌سوزی پدر و مادر این کودکان در خانه نبودند و در آپارتمان نیز قفل بود.

قاچاق لودر
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چابهار گفت: ماموران این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه کامیون کشنده حامل لودر مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی مدارک توقیف کردند. سرهنگ محمد نوربخش افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند که این لودر فاقد مدارک گمرکی بوده و قاچاق است. وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش این لودر سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

اعدام قاتل دختربچه
کرمانشاه - خبرگزاری فارس: قاتل دختربچه 5 ساله شهرستان سنقر و کلیایی صبح یکشنبه به دار مجازات آویخته شد. این  دختربچه اواخر خرداد ماه مفقود و سپس جسدش کشف شد. این جنایت افکار عمومی را جریحه‌دار کرد و سبب شد تا مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی برای دستگیری و مجازات قاتل فورا وارد عمل شوند لذا قاتل در کوتاه‌ترین زمان دستگیر و در ساعت 6 و 45 دقیقه صبح یکشنبه در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

آتش به جان جنگل افتاد
همدان - خبرنگار کیهان: مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: 20 هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت و مراتع این شهرستان در آتش سوخت.
علیمردان طالبی به ایرنا اظهار کرد: آتش‌سوزی در منطقه سراب گیان نهاوند از نیمه شب یکشنبه گذشته آغاز شد و تا ساعت پنج بامداد ادامه داشت.
وی اضافه کرد: با همکاری و حضور به موقع مردم و تلاش عوامل ستاد بحران، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و تمامی عوامل این آتش مهار شد.
وی اظهار کرد: در این آتش‌سوزی 15 هکتار از مراتع و پنج هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت سراب گیان نهاوند در آتش سوخت. مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با ذکر اینکه هنوز میزان خسارت وارده بررسی نشده است بیان کرد: علت بروز این آتش‌سوزی در دست بررسی است.

پلمب کارگاه تصفیه روغن سوخته
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهر برخوار گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصفیه روغن‌های سوخته در یک کارگاه و فروش آنها به عنوان روغن درجه یک و با یک برند معروف رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان برخوار قرار گرفت.
سرهنگ «علی صادقی» ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و در بازرسی از کارگاه مقدار 11 هزار و 650 لیتر روغن تصفیه شده آماده فروش کشف کردند.
وی ضمن اشاره به اینکه تقلبی بودن روغن‌ها توسط اداره اصناف تایید شد بیان داشت: این روغن‌ها در دبه‌های 20، چهار و یک لیتری آماده توزیع و فروش بودند.
این مقام انتظامی ارزش روغن‌ها را یک میلیارد و 48 میلیون ریال دانست و بیان داشت:‌ در این خصوص کارگاه پلمب و دو نفر نیز دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فروش 2300 سکه تقلبی
خرم‌آباد - خبرگزاری صدا و سیما: جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی تماس یک شهروند با پلیس انتظامی دورود مبنی بر اینکه 2 نفر خود را چوپان معرفی و اعلام کرده‌اند تعدادی سکه تاریخی را پیدا کرده و قصد فروش دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس دورود قرار گرفت.
سرهنگ علی احمدی‌تبار افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، 2 کلاهبردار که خود را چوپان معرفی کرده بودند، 2 هزار و 300 قطعه سکه تقلبی را در شهرستان دورود به ارزش 30 میلیون ریال به یک نفر فروخته‌اند.
وی گفت: ماموران انتظامی پس از دستگیری 2 کلاهبردار، آنان را به همراه سکه‌های تقلبی تحویل مقامات قضایی دادند.

نجات کودک مفقود شده
نکا - خبرگزاری صدا و سیما: بخشدار مرکزی نکا گفت: دختر 4 ساله‌ای که جمعه شب در جنگل‌های منطقه چشمه شهرستان نکا مفقود شده بود پس از 48 ساعت پیدا شد. عقیل محمودی افزود: فاطمه زهرا حدادیان توسط تعدادی از اهالی روستا برای برداشت گیاهان جنگلی به داخل جنگل رفته بودند که گم شد اما با شنیدن صدای کودک او را در 4 کیلومتری مکانی که گم شده بود پیدا کردند.
وی تصریح کرد: کودک به دلیل ضعف ناشی از گرسنگی دو روز در بیمارستان بستری شد.

تولید 2 تن چسب تقلبی
کرج - ایرنا: رئیس پلیس اشتهارد گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر اینکه فردی در شهرک صنعتی اشتهارد اقدام به تولید چسب کاشی با مارک‌های تقلبی و غیراستاندارد می‌کند مراتب در دستور ماموران پلیس قرار گرفت.
سرهنگ مصطفی جوکار افزود: ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با حضور نماینده اداره استاندارد از واحد مذکور بازرسی و بیش از دو تن و 400 کیلوگرم چسب کاشی تقلبی و غیراستاندارد با برند تقلبی کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه شرکت مذکور پلمب و مدیرعامل آن به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف 2 کامیون برنج
یزد - ایرنا: سرپرست پلیس آگاهی یزد از کشف و ضبط دو میلیارد و 220 میلیون ریال برنج قاچاق در استان خبر داد.
سرهنگ علی فاتحی با اعلام این خبر گفت: با توقیف دو دستگاه کامیون توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی، 40 تن برنج خارجی قاچاق از این کامیون‌ها کشف شد.
وی از دستگیری دو متهم در ارتباط با محموله برنج قاچاق کشف شده خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شدند.