kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
نماینده ولی فقیه در سپاه:

انقلابی عمل کردن تعطیل شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلابی‌گری و تحول درونی فرا زمانی است، تأکید کرد: انقلاب و انقلابی‌گری فرامکانی، انقضا ناپذیر و تعطیل شدنی نیست.


به گزارش سپاه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه در مشهد مقدس با بیان اینکه انقلابی‌گری و تحول درونی فرا زمانی است، تأکید کرد: انقلاب و انقلابی‌گری فرامکانی، انقضا ناپذیر و تعطیل شدنی نیست.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع انقلابی‌گری گفت: بی‌تردید بیان و تأکید چند باره یک موضوع از لسان رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده یک دغدغه قابل توجه است و طرح این موضوع از جانب معظم له، پشت صحنه و عقبه‌ای دارد که ناظر به دغدغه و نگرانی‌هایی است که موضوع انقلابی‌گری از آن جمله است.
وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی روندی مربوط به اساس زندگی انسان‌ها است که یکی ناظر به تحول درونی و دیگری در برابر اسلام آمریکایی نمی‌تواند متوقف و تعطیل شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه شناخت متغیرها در عرصه تهدیدات و گرایش گروه‌ها و جریانها را از معیارهای انقلابی‌گری برشمرد و افزود: از معیارهای انقلابی‌گری، درک مقتضیات و متغیرهای زمان است؛ عده‌ای بدون توجه به این مهم گاهی حرف‌هایی می‌زنند و بی‌اعتنا به این مقتضیات و متغیرها مواضعی اتخاذ می‌کنند که نمونه آن در تاریخ، ابوموسی اشعری بود.
سعیدی در پایان از داشتن درک درست از دشمن بعنوان یکی از معیارهای انقلابی‌گری یاد کرد و گفت: شجاعت در اعلام مواضع، نیازشناسی، جریان شناسی، اعلام به موقع و به هنگام مواضع در برابر دشمنان و بیگانان و از سوی دیگر در حمایت از رهبری و اولویت دادن حق بر موقعیت و منفعت ازدیگر معیارهای انقلابی‌گری بشمار می‌رود.