kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

آیین اختتامیه طرح قرآنی «شمیم وحی» برگزار شد

آیین اختتامیه طرح قرآنی «شمیم وحی» با حضور قالیباف شهردار تهران، سردار رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما و اساتید، حاملان، قاریان، حافظان و مروجان قرآن کریم در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری ایکنا، در این مراسم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید پرچم قرآن را در جامعه عینیت بخشیم، ابراز داشت: یکی از موضوعات امروز جامعه مبارزه با فقر در سطح جامعه است، همان طور که بیش از ۶۰ بار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قرآن کریم به رسیدگی به امور محرومین تاکید شده است.
وی تصریح کرد: یکی از کارهای کاروان شمیم وحی این است که در کنار قرائت قرآن و فرهنگ قرآنی توجه به مناطق محروم و محرومین و رسیدگی به امور آنها را سرلوحه کارهایشان قرار داده‌اند، چنانکه در فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) بر آن تاکید شده است.
آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز با اشاره به ضرورت توانمندی امت اسلامی براساس قرآن و روایات اهل بیت(ع) و رسول اکرم(ص)، بیان داشت: امت اسلامی باید توانمندی‌هایش را در تمامی زمینه‌ها تقویت کند و قوایش را در همه زمینه‌ها افزایش دهد.
وی اظهار داشت: همچنین باید توانمندی قرآنی ـ فرهنگی بالا برود. چنانکه پیامبر(ص) فرمودند: «این قرآنی که خداوند برای شما نازل کرده است غذای فکری و معنوی است، پس هر چقدر می‌توانید از لحاظ قرآنی خود را مجهز کنید و از آن یاد بگیرید و به فراگیری آن بپردازید».
همچنین، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم با تاکید بر پوشش مناسب صدا و سیمای مراکز استان‌ها در خصوص برنامه‌های کاروان شمیم وحی، گفت: توجه به میزان مخاطب، رضایت و جلب اعتماد مخاطبان در پخش برنامه‌های رسانه‌ها مؤثر است. پخش برنامه‌های شمیم وحی از شبکه‌های استانی نشان داد که ما باید تجدید نظر جدی در زمینه تولید برنامه‌های قرآنی داشته باشیم.
دیگر سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام یزدان‌طلب، سرپرست کاروان قرآنی شمیم وحی بود. وی با تأکید بر اینکه اصلی‌‌ترین اقدام این کاروان ترکیب و تلفیق فعالیت‌های قرآنی با خدمات عام‌المنفعه بوده است، ادامه داد: این بدان معناست که قبل از حضور کاروان، گروهی به منظور شناسایی خانواد‌ه‌های کم‌برخوردار، شناخت پروژه‌های خیرین نیمه تمام چون مساجد و حسینیه‌ها و آزادی مددجویان جرایم غیرعمد در آن شهر حضور پیدا می‌کرد.
حجت‌الاسلام یزدان‌طلب خاطرنشان کرد: امروز به برکت قرآن کریم و پیش‌قراولی حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان و اجرای طرح کاروان قرآنی شمیم وحی در کشور می‌توان به حرکت سایر قاریان قرآن در این مسیر امید داشت.
بر اساس این گزارش، در این مراسم فرزندان خانواده قرآنی از شهرستان بشاگرد، یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان که حافظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بودند به پاسخ سؤالات حاضران در سالن پرداختند.
همچنین از همراهان، دست‌اندرکاران و نیروهای اجرایی دومین طرح قرآنی شمیم وحی با اهدای لوح سپاس و هدایایی با حضور مسئولان حاضر تقدیر شد.