kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

اخبار کوتاه



دولت برنامه‌ اقتصادی ندارد
محمد سلیمانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به اظهارات متناقض رئیس‌جمهور درباره عبور از رکود و در عین حال پرداختن به مسئله رکود و بیکاری، اظهار داشت: دولت در زمینه اقتصادی با مردم صادقانه رفتار نمی‌کند و مطالب متناقض رئیس‌جمهور درباره رکود نشان‌دهنده عدم صداقت آنها با مردم است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد ظرفیت تولید کشور خالی است و بنابراین دولت باید برنامه بدهد که چگونه می‌خواهد این ظرفیت را پر کند، در حالی‌که به نظر می‌رسد چون دولت برنامه‌ای برای این امر ندارد، دچار تناقض‌گویی شده است.

اختصاص اعتبار برای اجرای سیاست‌های علم‌وفناوری
به گزارش فارس با تصمیم هیئت وزیران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجاز شد اعتبارات مندرج در جدول (14) قانون بودجه سال 1395 کل کشور را در راستای اجرای بند (8-2) سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری تأمین و اختصاص دهد.

نداجا نیروی بین‌المللی، سیاسی و نظامی است
به گزارش فارس امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم استقبال ورود ناوگروه چهل‌و یکم نیروی دریایی در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، اظهار داشت: هر جا که لازم باشد نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و نشان خواهیم داد یک نیروی دریایی بین‌المللی، سیاسی و نظامی است.

لغو خرید نرم‌افزار بانک مرکزی از آمریکا
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را در کشورمان می‌توانیم تولید کنیم گفت: تنها در یک مورد آن هم نرم افزار مورد نیاز بانک مرکزی بود که مجبور بودیم به سراغ یک شرکت آمریکایی برویم اما این اقدام خیلی زود لغو شد.

هیچ مسئول ترکیه‌ای وارد ایران نشده است
به گزارش تسنیم حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در حاشیه گردهمایی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه و تحولات رخ داده در این کشور، گفت: هیچ فرد یا مسئولی از ترکیه در روزهای گذشته به کشور ما وارد نشده است.

نامه رهبر جامو و کشمیر به ایران برای حل مناقشه کشمیر
به گزارش ایسنا سید علی گیلانی رهبر آزادی‌خواه و با نفوذ جامو و کشمیر برای اولین بار با نوشتن نامه‌ای به ایران و چین خواستار حمایت و مداخله فوری این کشورها برای حل مسئله به سرعت روبه انحطاط کشمیر شد.