kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اعزام شد

ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور امیردریادار حبیب‌الله سیاری دیروز به ماموریت‌ آب‌های آزاد و دوردست اعزام شد.


این ناوگروه متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی رزمی تنب به ماموریت اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی اعزام و جایگزین ناوگروه چهل و یکم شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم بدرقه این ناوگروه گفت: ناوگروه چهل و دوم در مدت ماموریت خود با شرایط جوی نامساعد روبه‌رو خواهد بود.
امیر دریادار سیاری ادامه داد:‌ این ناوگروه همانند سایر ناوگروه‌ها وظیفه حفظ و تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در خطوط مواصلاتی برعهده خواهد داشت و در مدت ماموریت خویش به رصد تحرک‌های نیروهای فرامنطقه‌ای می‌پردازد.
وی اشاره کرد: دانشجویان نیز در ناوگروه چهل و دوم برای تکمیل آموزش‌های نظری خود حضور دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هرگونه تحرک از یگان‌های بیگانه در دریا و ساحل از نگاه نیروی دریایی راهبردی پنهان نمی‌ماند و ما همه اینها را زیر کنترل و رصد داریم.
سیاری افزود: آمادگی داریم هر جایی و در برابر هرگونه تهدیدی در عرصه دریاهای منطقه مقابله کنیم.
وی گفت: نیروی دریایی به صورت مستمر تا مدار 10 درجه حضور دارد و دارای تسلط اطلاعاتی و عملیاتی است.
سیاری با اشاره به اعزام 41 ناوگروه نیروی دریایی ارتش به ماموریت‌های آزاد و بین‌المللی تاکنون گفت: هدف از حضور در دریاهای دوردست، نشان دادن توانمندی نیروی دریایی بوده و لازمه نیروی دریایی راهبردی بودن حضور در دریاهای آزاد جهان است زیرا دیگران باور نمی‌کردند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتواند در این عرصه حضور مستمر داشته باشد که امروز این را به عینه مشاهده می‌کنند.
امیر دریادار سیاری اشاره کرد: حضور در آب‌های آزاد جهان که بسیاری از کشورهای جهان در آن حضور دارند بسیار حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران نیز جایگاه مناسب و رفیعی دراین عرصه دارد.
ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی ایران لاوان و ناوشکن ایران البرز دیروز به میهن بازگشت و مورد استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان منطقه یکم قرار گرفت.
ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایران البرز و ناو ایران لاوان 11 خرداد امسال به منظور تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت خطوط کشتیرانی به مقصد شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شده بود.