kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 23 تن برنج خارجی
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس آگاهی استان یزد گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، یک دستگاه تریلر کشنده «ولوو» را که در کمربندی یزد با محموله برنج قاچاق در حال حرکت بود متوقف کردند. سرهنگ علی فاتحی افزود: مأموران پلیس پس از بررسی اسناد، مدارک و بارنامه خودرو، متوجه شدند که راننده خودرو اقدام به بارگیری 23 تن برنج خارجی از جنوب کشور به صورت قاچاق و بدون مجوز گمرکی کرده است که به همین منظور خودرو به پارکینگ منتقل شد.
وی ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد و 400 میلیون ریال بیان کردو گفت: مأموران انتظامی در این خصوص یک متهم را نیز دستگیر کردند.
سرپرست پلیس آگاهی استان یزد یادآور شد: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

خروج اتوبوس از جاده
بجنورد- ایرنا: روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شیروان اعلام کرد: خروج یک دستگاه اتوبوس از جاده در مسیر بجنورد به شیروان 44 مصدوم داشت.
براساس این گزارش 10 نفر از مصدومان به بیمارستان‌های بجنورد و 34 نفر دیگر به بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان منتقل شدند. گفتنی است: 22 نفر از مصدومان در بخش‌های مختلف بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.
فرمانده پلیس راه خراسان شمالی نیز گفت: خروج این وسیله نقلیه عمومی از جاده موجب سقط جنین مادر باردار سرنشین آن شد. سرهنگ علیرضا حسین‌زاده اظهار کرد: این اتوبوس از گنبد به سمت مشهد در حرکت بود که به علت خواب‌آلودگی راننده از مسیر جاده خارج شد.

آتش‌سوزی در مخزن سوخت
زاهدان- ایرنا: مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیمروز گفت: آتش‌سوزی مخزن سوخت کارخانه قیر شهرک صنعتی این شهرستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان مهار شد.
مجید دهمرده اظهار داشت: حادثه آتش‌سوزی در ساعت هفت و نیم صبح دیروز در کارخانه تولید قیر نیمروز به وقوع پیوست و بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان و زابل مهار شد.
مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیمروز ادامه داد: هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نشده اما احتمال می‌رود اتصال برق در کوره این کارخانه سبب آتش‌سوزی در این شهرستان شده باشد.
دهمرده همچنین گفت: شعله‌های آتش به دیگر کارگاه‌های اطراف این شهرک صنعتی سرایت نکرده و خسارت این آتش‌سوزی پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

رفع تصرف اراضی ملی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی از سوی فردی به نام «حبیب-ح» در یکی از روستاهای حومه شهرستان نوشهر، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرتیپ سید محمود میرفیضی افزود: مأموران آگاهی در بررسی‌های انجام شده دریافتند این متهم در یکی از روستاهای حومه شهرستان نوشهر اقدام به تصرف بیش از پنج هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش 50 میلیارد ریال کرده است.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم، تصریح کرد: با همکاری عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نوشهر و عوامل انتظامی شهرستان، اراضی تصرفی آزاد و به اراضی ملی برگردانده شد.

توقیف تریلر حامل قند
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چابهار گفت: مأموران این فرماندهی هنگام گشت‌زنی و پایش خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی خود، به یکدستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. سرهنگ محمد نوربخش افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو 22 تن قند و خاک قند کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند. وی گفت: طبق برآورد کارشناسان ارزش این محموله 700 میلیون ریال است.

قاچاق سکه‌های تاریخی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت دو سودجود در خصوص قاچاق اشیاء عتیقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خدابنده قرار گرفت. سرتیپ علیرضا صالحی ادامه داد: مأموران موفق شدند متهمان را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.
وی با اعلام اینکه مأموران موفق شدند از محل اختفای متهمان 223 قطعه سکه تاریخی کشف کنند گفت: براساس اعلام کارشناس میراث فرهنگی این سکه‌ها منقش به تصویر پادشاهان دوره‌های اشکانی است.

انبار چای خارجی لو رفت
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خمینی شهر گفت: «در پی وصول خبری مبنی بر اینکه متصدی انبار کالایی در انبار خود اقدام به نگهداری کالای قاچاق کرده مأموران این شهرستان برای بررسی موضوع پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام شدند. سرهنگ خسرو احمدی افزود: در بازرسی از انبار مذکور تعداد 38 کارتن چای خارجی قاچاق به وزن 380 کیلوگرم کشف شد. وی ارزش محموله کشف شده را 90 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: در این خصوص متصدی انبار و مالک کالا جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کامیون سیگار قاچاق متوقف شد
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مقادیری سیگار قاچاق با کامیون ایسوزو از استان‌های جنوبی کشور، مأموران انتظامی پاسگاه «چنار» دوره چگنی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ «علی احمدی‌تبار» افزود: مأموران در عوارضی اندیمشک- خرم‌آباد، مستقر شده و با مشاهده ایسوزو آن را توقیف کردند.
جانشین انتظامی لرستان، اظهار داشت: در بازرسی از خودروی مذکور دو میلیون و 200 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.
احمدی تبار با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، گفت: کارشناسان ارزش سیگارهای مکشوفه را سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کردند.

دریا 3 قربانی گرفت
ساری- ایرنا: دو خواهر شامگاه یکشنبه در دریای سرخرود مازندران گرفتار امواج شده و جان خود را از دست دادند. این حادثه در کنار نهر رودخانه هراز و شهرک خصوصی سبزواری اتفاق افتاد و 4 دختر به علت آشنا نبودن به فن شنا در این منطقه گرفتار موج دریا شده‌اند.تقی کریمیان رئیس هیئت نجات غریق استان مازندران گفت: بلافاصله با حضور یگان امداد و نجات و ناجیان غریق، دو نفر از این افراد از مرگ حتمی نجات یافته ولی دو نفر دیگر جان خود را از دست دادند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول هم از غرق شدن یک جوان اندیمشکی در رودخانه دز خبر داد و گفت: پس از یک ساعت گشت‌زنی توسط گروه غواصی جسد جوان 19 ساله اندیمشکی را در بالادست رودخانه دز در منطقه تال خانی پیدا کردند.