kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

کشف 4 تن مواد مخدر در 5 استان

ماموران نیروی انتظامی در چند عملیات جداگانه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، البرز، فارس و یزد موفق شدند 3 هزار و 960 کیلوگرم مواد کشف کنند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با اشاره به اطلاع ماموران این فرماندهی از عبور یک محموله سنگین مواد مخدر گفت: با اقدامات گسترده پلیسی مسیر عبور قاچاقچیان شناسایی شد و ماموران در محور شهداد به سه دستگاه خودرو نیسان، پرادو و پژو پارس که در قالب یک کاروان در حال عبور بودند مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند. سرتیپ رضا بنی‌اسدی بیان داشت: قاچاقچیان علی‌رغم دستور ایست پلیس به راه خود ادامه داده و درگیری مسلحانه را آغاز کردند اما ماموران توانستند خودروها را متوقف کنند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از خودروها سه تن و 308 کیلوگرم تریاک و 192 کیلوگرم مرفین کشف و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان از زخمی شدن یکی از قاچاقچیان به دست ماموران پلیس خبر داد و گفت: در این عملیات دو قاچاقچی دستگیر شدند.همچنین فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در امر جابه‌جایی مواد مخدر در منطقه «حجت‌آباد» این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.سرهنگ «حسن آشتیانی» افزود: ماموران انتظامی پس از بررسی‌های میدانی قاچاقچی مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از منزل وی مقدار 250 کیلوگرم تریاک، که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و در این راستا دو متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز نیز با اشاره به قصد قاچاقچیان برای انتقال مقادیری مواد مخدر از شرق کشور به این استان و تهران گفت: ماموران با استقرار در مسیرهای احتمالی خودروهای قاچاقچیان به جاده گرمدره یک دستگاه خودرو سمند را که مواد مخدر در داخل آن جاسازی شده بود را شناسایی کردند.
سرتیپ کامرانی صالح تصریح کرد: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه سه متهم را دستگیر و در بازرسی از داخل صندوق عقب خودرو سمند 10 کارتن حشیش به مقدار 200 کیلو و 300 گرم با لفافه در 198 بسته حدودا یک کیلوگرمی کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: ماموران این فرماندهی در شیراز موفق شدند 10کیلوگرم هروئین، یک کیلو شیشه و چند قبضه سلاح جنگی کشف کردند. سرتیپ احمد گودرزی افزود: این مقدار مواد مخدر در عملیات پاک‌سازی چند محله آلوده در شیراز به دست آمده است.
به گزارش خبرنگار کیهان از یزد، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: ماموران دسته رزمی شهید شاهدی، چهار قاچاقچی را که قصد انتقال 105 کیلو تریاک به صورت کوله‌باری به یزد را داشتند دستگیر کردند.
سرهنگ حسین ستوده‌دنیا افزود: این عملیات شنبه گذشته در هنگام کنترل محورهای فرعی استان یزد رخ داد.