kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

انهدام باند گروه شرور مختار جهش در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گروه شرور مسلح با کشته شدن سرکرده آن «بختیار رئیسی» معروف به «مختار جهش» در کرمان متلاشی شد.



به گزارش ایرنا یدالله موحد روز شنبه در نشست خبری افزود: این گروه از اشرار طی مدت طولانی در منطقه‌ای صعب‌العبور اتراق کرده بود و تاکنون مبادرت به 14 مورد گروگانگیری مسلحانه،  هشت مورد قتل مسلحانه، 10 فقره سرقت مسلحانه، چندین مورد مثله کردن افراد (بریدن قطعه‌های بدن افراد)، یک مورد تجاوز به عنف، 40 مورد ضرب و شتم افراد، 5 مورد درگیری با ماموران نظام و 94 مورد اخاذی و زورگیری کرده است.
وی اظهار داشت: در چند روز گذشته سربازان گمنام امام زمان(عج) در جنوب استان کرمان طی یک عملیات هوشمندانه که متعاقب کارهای اطلاعاتی انجام شده در چند ماه گذشته بوده موفق شدند یکی از کانون‌های شرارت و ناامنی جنوب استان کرمان را متلاشی کنند.
وی گفت: این گروه مسلح با سرگروهی «بختیار رئیسی» معروف به «مختار جهش» با دارا بودن 37 فرد مسلح، از سال 70 در جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان و منطقه شرق استان کرمان به ویژه در ریگان اقداماتی علیه امنیت داخلی و شرارت‌های داخلی علیه جان، مال و نوامیس مردم داشته است.
وی بیان کرد: این گروه در مدت فعالیت خود چندین مورد ضربه خورده و یک مورد نیز امان‌نامه دریافت کرده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اعضای این گروه در منطقه کوهشاه رودبار جنوب در کمین عوامل اطلاعاتی قرار گرفتند و طی درگیری مسلحانه چهار ساعته، سربازان گمنام امام زمان(عج)  موفق شدند سه تن از این افراد مسلح را همراه با سر کرده این اشرار به هلاکت برسانند.
وی افزود: طی این عملیات پنج قبضه سلاح کلاشینکف و برنو، یک قبضه آر‌پی‌جی‌هفت، مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی، یک دستگاه خودرو و شش دستگاه موتورسیکلت که مورد استفاده آنها قرار می‌گرفت، کشف و ضبط شده است.
وی گفت: سه نفر از اعضای این گروه نیز حدود یک ماه قبل دستگیر شده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود:  در آخرین جنایت این اشرار، بختیار رئیسی همسر 20 ساله خود و خواهر همسر 24 ساله خود را در حالی که باردار بوده به طرز فجیعی و پس از ریختن بنزین بر روی آنها به صورت زنده آتش زده و پس از سوزاندن آنها،  اجساد مقتولان را به داخل چاه انداخته که بازتاب‌های منفی اجتماعی زیادی را در منطقه به دنبال داشته است.
وی گفت: براساس تصمیمات شورای تامین استان پیگیری و برخورد با این گروه‌ از اشرار بر عهده اداره کل اطلاعات استان واگذار شد و مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان با اقدام شجاعانه و هوشمندانه، طی چند روز گذشته موفق شدند این کانون شرارت را متلاشی کرده و امنیت را به استان بازگردانند.
موحد اظهار کرد: متعاقب این اقدام اداره کل اطلاعات، مجموعه انتظامی و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در رابطه با امنیت شرق استان مسئولیت دارد،  پشتیبانی‌های لازم را از عملیات اداره کل اطلاعات استان برای پاکسازی منطقه به عمل آورده است.
وی گفت: این عملیات و پشتیبانی هنوز هم استمرار دارد و تا دستگیری و برخورد قانونی با تمامی اعضای این گروه ادامه می‌یابد. رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: توصیه می‌کنم باقیمانده اعضای این گروه تا قبل از آنکه به سرنوشت سرکرده گروه مبتلا شوند، اسلحه خود را تحویل داده و خود را تسلیم مراجع قانونی کنند زیرا در این صورت ممکن است مورد رافت و رحمت نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و با دریافت امان‌نامه به زندگی شرافتمندانه اجتماعی خود بازگردند.
وی گفت: در غیر این صورت نیروهای مسلح و مراجع قضایی استان کرمان موضوع برخورد قانونی با اعضای این گروه را تا برخورد با آخرین نفر دنبال می‌کنند.