kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
اقدامات ضدفرهنگی ادامه دارد

برگزاری «استخر مختلط» در مهدکودک!

برگزاری برنامه استخر مختلط در یکی از مهد‌کودک‌های تهران بار دیگر زنگ خطر برخی اقدامات ضدفرهنگی را به صدا در آورد.


به گزارش تسنیم، مسئله نظارت بر مهدکودک‌ها طی سالیان اخیر مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار داشته است چرا که هر از چند گاهی انتشار برخی اخبار قابل تامل از آنچه در مهدکودک‌های مختلف در سطح کشور می‌گذرد، حکایت از اجرای برخی برنامه‌هایی ضدفرهنگی و در مواقعی همسو با ترویج فرهنگ غربی و ابتذال در میان کودکان داشته است.
برگزاری کلاس‌های آموزش رقص برای کودکان در برخی از مهدکودک‌ها، برگزاری کلاس‌های موسیقی یا گاهی انتشار اخبار برخوردهای خشن و تنبیه‌های نامتعارف مربیان مهدکودک‌ها از جمله مسائلی است که هر از چندگاهی با رسانه‌ای شدن آنها، مهدکودک‌ها و به طبع آن سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی رسمی مهدهای کودک، در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفته است.
اما اخیرا در برخی از مهدکودک‌ها، برگزاری برنامه استخر مختلط در جدول برنامه رسمی قرار گرفته است و این مهدها در پناه حاشیه امنی که برای این تخلف خود احساس کرده‌اند، حتی عکس‌های برگزاری برنامه استخر مختلط در مهد‌کودک خود را نیز با افتخار بر روی وبسایت رسمی خود قرار داده‌‌اند، به طور نمونه مهدکودک «ش» در شمال تهران ضمن برگزاری استخر مختلط در برنامه‌های آموزش رسمی خود اقدام به انتشار تصاویر و عکس‌های آن بر روی سایت اختصاصی خود کرده است.
در همین رابطه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران به تسنیم گفت: هیچ مهد‌کودکی حق برگزاری استخر مختلط ندارد و در صورت مرتکب شدن به چنین تخلفی، آن مهدکودک پلمب می‌شود.
 ابراهیم غفاری درباره تخلف برخی از مهدهای کودک در برگزاری استخرهای مختلط اظهار داشت: هفته گذشته در پی گزارشی مبنی بر برگزاری استخرهای مختلط در مهدکودک‌ها، به مهد‌های دارای  استخر که تعداد آنها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، سرکشی کردیم و موردی در این مهدکودک‌ها مشاهده نشد.
وی افزود: اگر مهدکودکی دارای فوق برنامه‌ای با عنوان «استخرهای مختلط» باشد، دچار تخلف شده است و با این مجموعه صد‌در‌صد برخورد می‌شود چرا که بخشنامه‌‌ای برای رعایت ضوابط و استاندارد‌ها به تمام مهدهای کودک ابلاغ شده است.
گفتنی است وجود برخی مشکلات فرهنگی در مهدهای کودک و همچنین اجرای برخی الگوهای آموزشی خطرناک گرفته شده از کشورهای غربی همچون مونته سوری در سال‌های اخیر که کیهان قبلاً به آن پرداخته است باعث ایجاد نگرانی در بین خانواده‌ها و دلسوزان شده است. اینکه کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور در حساس‌ترین سال‌های شکل‌گیری شخصیت و نهادینه شدن ارزش‌ها  در معرض برخی رفتارهای ضد ارزش قرار بگیرند می‌تواند خسارتی جبران ناپذیر باشد. از این‌رو جا دارد دستگاه‌های نظارتی با حساسیت بیشتری به این موضوع بپردازند. تکرار برخی رفتارهای نگران‌کننده ضدفرهنگی در مهدهای کودک به عنوان زیرمجموعه سازمان بهزیستی، نیاز به اجرای طرح سپرده شدن مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش و نظارت مسئولانه بر آنها  که توسط کارشناسان فرهنگی مطرح شده است را بیش از پیش نشان می‌دهد، هر چند خود این طرح نیز باید با بررسی و پشتوانه مناسب اجرایی و فرهنگی باشد. هر چند علی‌رغم تصویب واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس با این موضوع موافقت نکرد.