kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

دروغ گویی و فحاشی اصغر فرهادی در تشییع کیارستمی(اخبار ادبی و هنری)



درحالی که عباس کیارستمی تأکید کرده بود که در ایران، هیچ گاه برای کار او مزاحمت یا مخالفتی ایجاد نشده بود، اصغر فرهادی، ضمن توهین دوباره به منتقدان سینمای جشنواره‌ای، مدعی «سنگ اندازی» در کار کیارستمی شد!
مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی کارگردان سینما روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان دولتی، سینماگران و مردم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. پیکر کیارستمی پس از تشییع، برای خاکسپاری به لواسان منتقل شد.
اما از نکات قابل تأمل این مراسم، سخنرانی «اصغر فرهادی» بود. این کارگردان که پیش از این به خاطر ترویج فرهنگ اروپایی از اتحادیه اروپا پول گرفته و از حامیان داعش هم به دلیل مبارزه با «غیرت» در ایران پاداش گرفته بود، باز هم به فحاشی علیه منتقدان سینمای جشنواره‌ای پرداخت و از لفظ «سفره لیسان سیاست» برای منتقدان استفاده کرد!
اصغر فرهادی در این مراسم، متنی را خطاب به عباس کیارستمی خواند که در بخشی از آن نوشته است: سپاسگزارم که دل نبریدید از این خاک با همه نادیده گرفتن‌ها و قدرناشناسی‌ها و سنگ‌اندازی‌های سفره‌لیسان سیاست.
این اظهارات توأم با خشم اصغر فرهادی درحالی است که عباس کیارستمی پیش از این در گفت وگو با رسانه‌های خارجی تأکید کرده بود که در ایران هیچ مخالفت و به قول فرهادی «سنگ اندازی» در کار او نشده بود.
در سال 88 نیز یک به اصطلاح کارگردان فراری تجزیه طلب «بهمن.ق» به دلیل عدم همراهی کیارستمی با جریان برانداز، در نامه‌ای، کیارستمی را هدف فحاشی قرار دارد.