kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
انتصاب یک بازنشسته به مدیرعاملی «نیکو»

وزیر نفت ابلاغیه 2 روز پیش خود را نقض کرد!

وزیر نفت با انتصاب مجید هدایت‌زاده به عنوان مدیرعامل شرکت نیکو، ابلاغیه دو روز قبل خود خطاب به مدیران و معاونان صنعت نفت مبنی بر عدم به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی را زیر پا گذاشت.


به گزارش فارس، سه روز پیش بیژن زنگنه خطاب به قائم مقام و معاونان خود، مدیران عامل شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت، رؤسای واحدهای مستقل ستادی و رئیسان دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت، چگونگی بهره‌مندی از تجارب مدیران صنعت نفت پیش از فرا رسیدن موعد بازنشستگی را برای اجرا ابلاغ کرد.
در بند یکم این ابلاغیه ذکر شده است: معاونان وزیر، مدیران عامل شرکت‌ها و روسای واحدهای مستقل ستادی حسب مورد باید ترتیبی اتخاذ کنند که حداقل 6 ماه پیش از موعد بازنشستگی مدیران زیرمجموعه خود فرد جایگزین ایشان را انتخاب و به همان سمت منصوب کنند و همکار بازنشسته آتی تا زمان جدایی ازخدمت به عنوان مشاور در کنار مدیر جدید به خدمت و انتقال تجارب خود ادامه خواهد داد.
در بند 2 این ابلاغیه نیز آمده است: انتصاب افرادی که کمتر از 2 سال به بازنشستگی ایشان باقی مانده باشد، در مشاغل مدیریتی مجاز نیست.
در ادامه نیز تاکید شده است که این ابلاغیه از تاریخ 1395/4/1 لازم الاجراست.
همانطور که در بند دوم این ابلاغیه آمده است انتصاب افرادی که کمتر از 2 سال به بازنشستگی ایشان باقی مانده باشد، در مشاغل مدیریتی مجاز نیست.
براین اساس وزیر نفت پس از دو روز از ابلاغ این بندها با انتصاب مجید هدایت‌زاده که از بازنشستگان صنعت نفت است به عنوان مدیرعامل شرکت نیکو در واقع این ابلاغیه را زیر پا گذاشته است زیرا عملا در یک شرکت دولتی وابسته به صنعت نفت فردی بازنشسته را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده است.