kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
بلغارستان اولین حریف ملی پوشان در کشور صربستان است

آغاز مسابقات تیم ملی والیبال در هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی 2016

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی هفته دوم لیگ جهانی امروز در صربستان به مصاف بلغارستان می‌رود.

 
 سرویس ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی هفته دوم لیگ جهانی والیبال از ساعت 18:30 دقیقه امروز پنجشنبه به مصاف بلغارستان می‌رود. این بازی در سالن «اس پی سی ولیودینا» شهر «نوی ساد» صربستان برگزار می‌شود.بلغارستان در هفته اول این رقابت‌ها با تیم‌های لهستان، صربستان و روسیه هم‌گروه بود. این تیم در بازی اول خود 3 بر یک مغلوب لهستان شد و بازی دوم را هم 3 بر صفر به صربستان واگذار کرد. بازی آخر این تیم برابر روسیه نیز 3 بر یک به نفع روس‌ها شد.
 تیم ملی ایران هم در سه بازی ابتدایی خود 3 بر صفر و 3 بر یک برابر برزیل و آمریکا شکست خورد و در بازی آخر آرژانتین را 3 بر 2 برد.»اسوتن سوکولوف» بازیکن بلغارستان با کسب 56 امتیاز در هرسه بازی این تیم در لیگ جهانی امتیازآورترین بازیکن بود. «تودور شریموف» و «ویکتور یوسیفوف» از دیگر بازیکنان خوب این تیم هستند. «پلامن کنستانتینوف» سرمربی‌گری این تیم را برعهده دارد.بلغارستان در کسب سهمیه المپیک 2016 ریو ناکام ماند درحالی که پیش از این آن‌ها سه بار در این بازی‌های حاضر بودند. در سال 1972 و 2012 این تیم در المپیک به مقام چهارم رسید.بلغارها 5 دوره در لیگ جهانی حاضر بودند که در همه دوره‌ها به مقام چهارم رسیدند. 4 مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی جهان، یک مقام سومی در جام جهانی و 4 مقام سومی در رقابت‌های قهرمانی اروپا از دیگر افتخارات این تیم است.
سعید معروف، علیرضا بهبودی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، مصطفی شریفات، محمد فلاح، فرهاد ظریف، مهدی مرندی، شهرام محمودی، مجتبی میرزا جانپور، میلاد عبادی پور، حمزه زرینی، علیرضا مباشری و جواد معنوی نژاد  بازیکنان تیم ملی ایران در هفته دوم هستند که رائول لوزانو به تیم ملی دعوت کرده است. ملی پوشان ایران در هفته دوم لیگ جهانی با تیم‌های بزریل، صربستان و بلغارستان هم‌گروه است.
برنامه بازی‌های تیم ملی درهفته دوم به این شرح  است:
* ایران ................... بلغارستان پنج شنبه 3 تیر ساعت 18:30
* ایران .................................. برزیل جمعه 4 تیر ساعت 18:30
* ایران ........................... صربستان شنبه 5 تیر ساعت 21:30
سلامت بازیکنان و راندمان تیمی
در اولویت لیگ جهانی
 پیش از برگزاری نخستین دیدار ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی، لوزانو سرمربی تیم ملی گفت: تیم شرایط خوبی دارد، مصدوم نداریم اما در هفته دوم، تیم با مشکل اختلاف ساعت رو به رو است. در این هفته با تیم‌های بلغارستان، صربستان و برزیل بازی می‌کنیم. در نخستین دیدار به مصاف بلغارستان می‌رویم و امیدوارم با توجه به اینکه مصدوم نداریم و چند نفر تغییر نیز داشته ایم، بازی خوبی ارائه کنیم.
رائول لوزانو در مورد جا به جایی بازیکنان از سوی مربیان در تیم‌های مختلف در این دوره از لیگ جهانی افزود: مربیان در لیگ جهانی سال المپیک بیشتر به دنبال ترکیبی مناسب برای تیم خود هستند تا آماده المپیک شوند.
وی در پیش بینی هفته دوم لیگ جهانی برای تیم ایران اظهار داشت: از دو منظر می‌توان عملکرد تیم ایران را بررسی کرد. اول اینکه نتیجه را ببینیم اما دومین موضوع راندمان تیم است. ما سعی‌مان بر این است که به دنبال راندمان تیمی بالا باشیم. با این حال به دنبال پیروزی نیز هستیم ولی اولویت نیست. به عنوان مثال اگر یک بازی را ببریم اما دو بازیکن از جریان رقابت‌ها به دلیل مصدومیت خارج شوند، خب این پیروزی ارزشی ندارد. ما سعی می‌کنیم بازیکنانی را که کوچکترین احساس ناراحتی می‌کنند، حفظ کنیم تا در کل تیم ایران در آینده شرایط خوبی داشته باشد.