kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مسئولان برای حل مشکل بیکاری و رکود جدیت داشته باشند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان مشکلات را با همدلی و همزبانی حل کنند تا اقتصاد کشور به حرکت درآید، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی برسیم و مشکلاتی چون رکود و بیکاری حل شود.



به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با بیان اینکه خداوند ما را گرفتار خواب غفلت نکند، گفت: همه ما راجع‌به دشمنان خارجی زیاد حرف شنیده‌ایم، آمریکا، اسرائیل، غرب همراه آمریکا و به ویژه آل سعود دشمنانی برای ایران اسلامی هستند و زیاد گفته‌ایم که باید دشمن، توطئه‌ها و نقشه‌های آنها را بشناسیم و درمقابل آن به مناسبت اقدام کنیم.
وی ابراز داشت: اما کمتر مطرح شده که همین برنامه را در مقابل دشمن داخلی هم داشته باشیم، شیطان و هوای نفس دشمنان ما هستند و نقشه‌های متنوع دارند. خیلی باید مراقب بود که گرفتار توطئه‌های شیطان نشویم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این انقلاب مقدس بینی استکبار را به خاک مالیده و کشور را آزاد کرده است، گفت: مسائلی که ما را تهدید می‌کند، یکی جهالت و دیگری ظلم و ستم است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه انسان نفهمد وظیفه‌اش چیست و بصیرت نداشته باشد و دوم اینکه ظلوم باشد و نداند وظیفه‌اش چیست، دو مسئله‌ای است که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و لزوم توجه مسئولان به حل آن،‌ اظهار داشت: مسئولان در حل مشکلات کشور جدیت کامل داشته باشند و مسائل را شوخی نگیرند و همچنین مشکلات را با همدلی و همزبانی حل کنند تا اقتصاد کشور را به حرکت در آورند تا به اقتصاد مقاومتی برسیم و مشکلاتی چون رکود و بیکاری حل شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: کاهش رکود و مبارزه با قاچاق و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و همچنین اهتمام به فرهنگ جامعه و به‌ویژه جوانان از مسائلی است که لزوم توجه به آن بسیار ضروری است.
وی گفت: کار رژیم سعودی به جایی رسیده است که نسل‌کشی در یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی یکی از امور روزمره‌اش شده است و در این زمینه از آمریکا و رژیم صهیونیستی تبعیت می‌کند. این نباید برای ما عبرت باشد؟ که اگر فردی از خدا جدا شد، به چه جایگاهی می‌رسد و به چه ذلتی مبتلا می‌شود.
آیت‌الله موحدی کرمانی با انتقاد از وضعیت کنونی نمازگزاران در مصلای تهران، گفت: من از متصدیان مصلی تقاضا می‌کنم هرچه زودتر بکوشند تا نمازگزاران از مصلی استفاده کنند، چون مصلی برای نماز جمعه است و برای تجارت نیست.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نمازگزاران با زبان روزه در مقابل آفتاب نماز می‌گزارند و این درحالی است که این سوال ایجاد می‌‌شود که چرا مصلی در جایگاه اصلی‌اش قرار نمی‌گیرد و این در یک کلمه ظلم به نمازگزاران و روزه‌داران است و خدا از این ظلم به‌راحتی نمی‌گذرد.
وی در ادامه با تأکید بر یک‌صدایی در جامعه و از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: یک صدا به گوش برسد، قانون اساسی می‌گوید سیاست‌های کلی نظام را بعد از مجمع تشخیص، ولی‌فقیه تعیین می‌کند و همه سیاست‌ها باید توسط ولی‌فقیه تأیید و تعیین شود.
آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد:‌ چندصدایی دشمن را امیدوار می‌کند و همدلی و همزبانی را با مشکل مواجه می‌کند، مجلس خبرگان نیز بر این امر مهم تأکید فراوان داشت که یک‌صدایی و اتحاد کلمه نیاز اساسی امروز جامعه است.
امام جمعه موقت تهران در همین زمینه بیان داشت: گویندگانی که صحبت‌ می‌کنند یک‌صدایی را رعایت کنند و کسانی که زمزمه‌های دیگری دارند، بدانند که متضرر خواهند شد.
مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت مطرح کرد
راهکارهای رفع تشنگی در ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود خدادوست، مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به آداب روزه‌داری، گفت: خوردن سحری قطعاً لازم است اما افطار باید سبک خورده شود.
وی داشتن خواب کافی در زمان روزه‌داری را مهم عنوان کرد و ابراز داشت:‌ در فصل تابستان کمترین میزان هضم را داریم و به نوعی روند هضم در معده ضعیف است به همین جهت تأکید می‌شود که زمان افطار روی هم خوری اتفاق نیفتد. چرا که روند هضم غذا سخت می‌شود.
خدا دوست در خصوص چگونگی باز کردن افطار، خاطرنشان کرد:‌ توصیه در طب سنتی همواره این بوده که حتماً‌ با یک استکان آب گرم و یک خرما افطار را باز کنیم.
مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان هنگام افطار از آب سرد و شربت‌های سرد استفاده نشود،‌ بیان داشت: اگر روزه‌دار برای افطار خواست شله‌زرد، فرنی یا شیر و برنج استفاده کند حتماً همراه با کمی دارچین باشد تا هضم آن راحت شود.
وی در خصوص راهکارهای رفع تشنگی، گفت: در فاصله افطار تا سحر فرصت داریم از میوه‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده کنیم تا آب بدن تأمین شود. همچنین در هنگام سحر از خوردن غذاهای سرخ شده یا پر چرب پرهیز کنیم.
خدا دوست تصریح کرد: برای اینکه در طول روز تشنگی آزارتان ندهد، هنگام سحر سبزی خام نخورید و از مصرف میوه‌های گرمسیری مثل موز و انبه پرهیز کنید و به جای آن فالوده خیار با سکنجبین استفاده کنید تا آب بدن را در طول روز تأمین کند، اگر کسی عطش زیادی داشت، هنگام سحر از عرق کاسنی به همراه یک قاشق چایخوری تخم خرفه استفاده کند که در این صورت قطعاً‌ تشنه نمی‌شود.
مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت اظهار داشت:‌ خوابیدن بعد از سحر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود بهتر است استراحت زمانی باشد که غذا به طور کامل از معده عبور کرده باشد.