kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
یک نماینده مجلس:

دولت قبل یک میلیون فرصت شغلی در بخش مسکن ایجاد کرد

یک نماینده مجلس گفت: در دولت دهم تنها یک میلیون فرصت شغلی در بخش مسکن ایجاد و 200 هزار نفر هم جذب آموزش و پرورش شدند.


اسدالله عباسی در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سؤال  که گفته می‌شود با توجه به سیر رشد اقتصادی منفی دوران دولت‌های نهم و دهم میزان اشتغال‌زایی در آن دوران صفر بوده است برای این موضوع چه توضیحی دارید، اظهار کرد: در دولت دهم تنها در بخش مسکن بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که الان این فرصت شغلی را نداریم.
وی با بیان اینکه در دولت دهم در آموزش و پرورش حدود 200 هزار نفر، جذب شدند که مصوبه مجلس بود، افزود: با این اتفاقات چگونه گفته می‌شود که میزان اشتغال‌زایی صفر بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه دولت دهم تصریح کرد: جذب نیرو در آموزش و پرورش در دوره‌ای که من در مجلس بودم به تصویب رسید و در آن زمان در دولت خدمت نمی‌کردم.
عباسی بیان داشت: ‌همچنین کمیته امداد حضرت امام(ره) با دادن وام و تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان سالانه 250 هزار شغل در بخش‌های مختلف تولیدی و کارگاه‌های کوچک ایجاد کرد.
وی افزود: اغلب وام‌گیرندگان وام‌های خود اشتغالی از کمیته امداد امام خمینی(ره)‌در مشاغل مختلف از جمله دامداری و صنایع دستی سرمایه‌گذاری می‌کردند و بدین ترتیب هم خود مشغول به کار می‌شوند و هم برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد می‌کردند.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و افزایش تعداد افرادی که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌ند هم نشان‌دهنده اشتغال‌زایی در آن دوره است و چطور گفته می‌شود که اشتغال‌زایی صفر بوده است در حالی که لازمه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتن داشتن شغل است.
به گزارش فارس، بسیاری از دولتمردان کنونی با این تفسیر که رشد اقتصادی کشور در دولت قبل نزولی شد آمارهای اشتغالزایی آن دوره را زیرسؤال برده و بعضا عنوان می‌کنند رشد اشتغال در دولت دهم نزدیک به صفر بوده است.