kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

راه‌اندازی اسکله مسافری درگهان در جزیره قشم

اسکله مسافری درگهان در جزیره قشم با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.



مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در آیین راه‌اندازی این اسکله مسافری گفت: راه‌اندازی این اسکله نقش موثری در انتقال مستقیم نیمی از مسافران بدون خودرو جزیره قشم از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس به درگهان ایفا می‌کند. هرمز امیری اضافه کرد: کاهش زمان انتظار سفر به جزیره قشم در اسکله شهید حقانی و تقسیم سفرها بین شهرهای قشم و درگهان از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی این اسکله مسافری ارزیابی می‌شود.
وی اشتغالزایی برای جوانان بومی منطقه و رونق کسب و کار در مجتمع‌های تجاری درگهان را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح برشمرد و گفت: با انتقال مستقیم مسافران از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله درگهان، جزیره قشم در ایام پیک سفرها می‌تواند میزبان جمعیت بیشتری از گردشگران باشد و این امر تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر رونق فعالیت‌های اقتصادی جزیره می‌گذارد.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای راه‌اندازی این اسکله حدود 6 ماه زمان صرف شده است، اظهار امیدواری کرد که با استقرار ارگان‌های دولتی همچون گمرک جمهوری اسلامی و دریابانی، شاهد بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این اسکله در آینده نزدیک باشیم.