kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
استاندار کرمانشاه:

مرز خسروی بهترین مسیر برای تجارت دو کشور ایران و عراق است

استاندار کرمانشاه با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه گفت: وجود مرز مشترک بین کرمانشاه و خانقین و نیز مرزهای رسمی خسروی و منذریه فرصت و غنیمت مناسبی است که حجم همکاری‌ها افزایش یابد و این مسئله به گونه‌ای است که در سال گذشته بیش از 50 درصد از مبادلات تجاری ایران به عراق از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی انجام گرفت.


کرمانشاه خبرنگار کیهان:

اسدالله رازانی اظهار داشت: استان کرمانشاه با چهار پروژه مهم و بزرگ مواجه است که می‌تواند در توسعه خانقین و دیگر استان‌های همجوارمان در آن طرف مرز تاثیر داشته باشد.
وی تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها احداث بزرگراه راه کربلا از کرمانشاه تا خسروی است که حجم عظیمی از آن ایجاد شده و تنها مسیر سرپل زهاب تا قصر شیرین باقی مانده است و دومین طرحی که در دست اجرا داریم پروژه راه‌آهن کرمانشاه تا خسروی است که 20 درصد از این پروژه مهم انجام شده و اگر مسئولین خانقین بتوانند در ایجاد راه‌آهن خانقین تا مرز خسروی اقدامی انجام دهند این خط می‌تواند به لاذقیه و مدیترانه وصل شود. استاندار کرمانشاه افزود: سومین طرح بزرگ استان کرمانشاه بحث ایجاد منطقه آزاد اقتصادی قصر شیرین است که 1100 هکتار زمین برای ایجاد آن تخصیص یافته و مجوزهای آن صادر شده است.
مقام ارشد استان بیان داشت: چهارمین مسئله که می‌تواند هم برای کرمانشاه و هم برای خانقین دارای برکات زیادی باشد مسئله اعزام مجدد زوار از مرز خسروی است که هم‌اکنون به دلایلی این استان از آن محروم شده است.