kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

هفت هزار جوان استان همدان منتظر وام ازدواج هستند

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اعلام کرد: هم‌اکنون هفت هزار جوان در استان منتظر دریافت وام ازدواج هستند.

همدان- خبرنگار کیهان:

اسدالله ربانی‌مهر افزود: قرار است مبلغ کل پرداختی وام ازدواج افزایش یافته و به یک هزار میلیارد ریال برسد. ربانی‌مهر یادآور شد: بیکاری، ازدواج، مسکن و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مشکلات جوانان استان همدان به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: درحال حاضر غیر از مشکلات اقتصادی که بر ازدواج جوانان تأثیر دارد، نگرش‌های نادرست فرهنگی نیز باعث کاهش ازدواج میان قشر جوان جامعه شده و حتی اثرات آن از شرایط اقتصادی بسیار بیشتر شده است.
وی اعلام کرد: فعالیت مجمع خیران ازدواج در نقاط مختلف استان منشأ خیر بوده به طوری که مجمع نهاوند سال گذشته بیش از 2 میلیارد ریال کمک‌های مردمی‌جهت کمک به زوج‌های جوان جمع‌آوری کرده بود.
معاون امور جوانان استان همدان خاطرنشان ساخت: همدان با دارا بودن بیش از 920 هزار نفر جمعیت جوان که در رده سنی 15 تا 29 سال قرار دارند، یکی از هفت استان برخوردار از نیروی جوان در کشور به شمار می‌رود.
وی به بالا بودن میزان طلاق نیز اشاره کرد و افزود: اعتیاد، بیکاری و مشکلات اقتصادی، خیانت، فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی‌و دخالت والدین، از عوامل طلاق در استان همدان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: 32 درصد جمعیت استان را قشر جوان تشکیل می‌دهد.